Se enkelt indlæg
Gammel 07-01-2017, 23:33   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså som jeg forstår "jobfirst", så er hele pointen at man er i virksomhedspraktik, og så tager man den derfra. Altså sådan lidt omvendt af normalt, hvor man måske først prøver en masse ting, og så slutter af med en praktik.

Så hvis de slet ikke kan finde en praktikplads, så giver jobfirst jo ingen mening.

"Formålet med JobFirst er:

At flere personer i målgruppen kommer i gang på arbejdsmarkedet målt på antal timer i ordinær beskæftigelse.
At udvikle og afprøve en indsatsmodel for kommunernes arbejde med den virksomhedsrettede indsats for personer, som er – eller potentielt er – i målgruppen for ressourceforløb."

Og hvis der slet ikke kan findes en praktikplads, er det så fordi dine skånebehov er så omfattende, at der ikke er en plads på arbejdsmarkedet?
Og er det mon så derfor din sagsbehandler vil have dig ind til teamet igen? Måske med henblik på at se om førtidspension er mere relevant?
(og på ftp er der jo noget løntilskudsjob, det der før hed skånejob, hvor der vidst er mere plads til at tage hensyn til omfattende skånebehov)

Det nytter jo heller ikke noget at visitere til fleksjob, hvis du kun har en arbejdsevne på en bestemt virksomhed, inden for et meget snævert felt. For så er dine chancer for at finde et fleksjob virkelig små.

Det er ikke for at være negativ, det er bare det jeg lige tænker
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat