Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2017, 20:54   #6
Skriver82
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2014
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 10
Skriver82 er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg sukker højlydt...

Jeg har erfaret, at jeg godt kan få opfyldt min kvote af månedlige møder - hvis jeg vel at mærke rykker min sagsbehandler for indkaldelserne.

Min mentor ved jeg nu hvem er - hurra, tada! Hun rynkede desværre på næsen, da jeg konfronterede hende med de manglende ugentlige opfølgninger. Det virker som om de aldrig har læst de retningslinjer, som de er ansat til at følge. Der er sgu lang vej hjem...

Jeg har fået fortalt, at jeg blev udtrukket til at deltage i Jobfirst i marts 2016. I den forbindelse igangsættes snuseperioden, som maksimalt kan vare 13 uger - altså ifølge min sagsbehandler.
Passer det? Så uanset hvordan verden ser ud, så var min snuseperiode uigenkaldeligt ovre i juni 2016?

Angiveligt har mine virksomhedskonsulenter (jeg har skiftet undervejs) forsøgt at skaffe mig en praktikplads, der matcher mine skånebehov siden marts 2016. I går blev det mig meddelt, at de ikke længere vil forsøge at få gennemført en praktik, da det åbenbart ikke er muligt at finde en praktikplads til mig. De har talt med mere end 50 virksomheder, ifølge min sagbehandler. Da jeg spurgte om de kun havde ledt indenfor kommunegrænsen fik jeg ikke noget svar.
Må de opgive på den måde? Hvad hvis jeg vælter over et tilbud om en praktikplads i morgen. Kan kommunen så nægte mig at tage imod den?

Som jeg læser reglerne for Jobfirst, så er det ikke et projekt, der bliver afsluttet, med mindre man er kommet i job. Så praktik er vel stadig relevant, om ikke andet så for, at jeg kan opbygge relationer og netværk til fremtidig jobsøgning.

Jeg er i ressourceforløb for at få afklaret min arbejdsevne gennem en længerevarende praktik. Min sagsbehandler vil forelægge sagen for rehabiliteringsteamet på det forhåndenværende grundlag. Den proces er igangsat.
Virker det ikke helt ude i skoven?

MissMisty, jeg har set dit forslag om at tage det med min sagsbehandler. Vi kommunikerer desværre ikke godt med hinanden, så jeg er holdt op med at søge råd hos hende.
Skriver82 er ikke logget ind   Besvar med citat