Se enkelt indlæg
Gammel 30-07-2022, 10:57   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kampen Se meddelelser
Tak til alle, jeg har nu fået tildelt pension af kommunen som starter allerede fra næste måned, så kan begynde at slappe af nu for første gang i 8år+ virkelig en underlig følelse.

Nu starter næste forløb så op med at finde ud af alle de nye regler omkring det at være på FTP, tænker mest på ting som tandlæge hjælp, har læst lidt på det men syntes der står mange forskellige ting.

https://voksentandplejen.kk.dk/tilsk...dspensionister

Læser man overstående står der man kan bruge § 82 a som førtidspensionist er der nogen der ved om det nu også passer?
Eftersom det står i loven, så tænker jeg, at den er god nok.

Jeg har været fp'er i 12 år, før da var jeg på kh i 13 år.

Mens jeg var på kh søgte jeg flere gange om hjælp til enkeltydelse, og fik det også nogle gange, men først efter at have anket et afslag.

Når man søger om enkeltydelse laves der en økonomisk vurdering, og dertil skal de have kontoudskrift fra 3 mdr. tilbage.
Og hvis det vurderes, at du selv kan spare op til det, eller få en afdragsordning (hvilket de fleste tandlæger vist ikke går med til længere), så vil du få et afslag.

Fordi jeg havde erfaret hvor svært det var, at få bevilget enkeltydelse mens jeg var på kh, så har jeg aldrig søgt som fp'er, eftersom økonomien trods alt er bedre på fp end kh.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat