Se enkelt indlæg
Gammel 03-10-2010, 18:21   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
TIP handsker til "kolde fingre" mm

hejsa

jeg har piskesmæld og indenfor det sidste år har jeg også fået konstateret nerveskader som betyder at jeg har ca 3 "døde" fingre på hver hånd.

Jeg er for nylig startet i fleksjob som betyder jeg bruger meget pc og mus hverdag, og fortsætter med min egen pc og mus på sofaen senere på aftenen.

Jeg oplever periodisk smerte i fingrene og hånden.

Også den kolde luft gør at fingrene hurtigt bliver kolde og smerter.

Jeg gik så på google.dk og søgte efter en løsning. Her læste jeg at "kolde fingre" efter nerveskader og gigt har lignende symptomer, og at det anbefales at man køber nogle specielle handsker som holder på varmen hvilket øger blod cirkulationen, men også det at handsken sidder stramt på hånden skulle også hjælpe. Handskerne er åbne, så fingerspidserne stikker ud, så man feks kan arbejde videre ved en pc.

Men de specielle handsker man kan købe på nettet koster jo fra 250-450kr uden fragt og moms, og det er der ikke råd til i mit budget hmmmmmmm hvad gør jeg så....

jeg googlede igen og fandt nogle handsker til håndværkere mv som har præcis de samme egenskaber, men de koster altså kun 40 kr pr par.

i google.dk skriv: towa powergrab thermo handsker

og i venstre side i google tryk på "resultater for danmark"

også kommer der en masse forhandlere som de kan købes hos.

Jeg fandt en lokal butik nord for københavn og købte 2 par i str 8, selv om str 10 er det jeg normalt bruger. Pris i alt 75 kr. (var hos lyngby teknik)

Hjemme tog jeg det ene par og klippede finger spidserne af, så jeg kan skrive på pc og bruge musen.

så nu tester jeg dette billigere alternativ, så vender tilbage med test resultat

......testing......testing......testing........tes ting

Her er data på handskerne:

Meget slidstærk og varm all-roundhandske i strikket bomuld/polyester og akryl.


Sømløs strik med ergonomisk rigtig udformning. Handsken er i forhold til de traditionelle arbejdshandsker
en hel revolution. Den luner, beskytter og holder hånden tør.

Latexbelægningens patenterede MicroFinish-ydre giver et godt greb - både tørt og vådt.

Anvendelsområde:

Velegnet ved anvendelse indenfor byggeri, håndværk, entreprenører, godshåndtering samt indenfor gartnere og jordbrug.

og et billede:


hilsen
jan

Godkendt iht.: CE kategori 2 EN 388 - 1231 og EN 511 - 010.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  54384.jpg
Visninger: 911
Størrelse:  33,6 Kb
ID: 244  
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat