Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2011, 15:44   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Det kan også være i kassetænkningens navn,
da det giver mulighed for at reducere dine sygedagpenge.

Se : http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=5a39c4835e
§ 11. Kommunen skal have et tilstrækkeligt oplyst grundlag for at foretage visitation og opfølgning, herunder forberede den første samtale samt vurdere retten til fulde eller nedsatte sygedagpenge.

Det kan godt være, at det bare er min paranoia, men ovenstående § kan måske tolkes derhen,
at hvis du er delvis raskmeldt, vil du ikke kunne få sygedagpenge for de timer,
de mener du kan arbejde.
Det håber jeg ikke forholder sig sådan....og især giver det jo ingen mening eftersom en delvis sygemelding tælle i den samlede sygemelding.

Jeg deler dog din paranoia....fandt efter en del googlen frem til følgende på cabi (Center for aktiv beskæftigelsesindsats) under punktet "Sygedagpengemodtagere skal også matches" hvorunder der står følgende:

2. Vurderes sygemeldte aktuelt at være i stand til at blive delvist raskmeldt eller modtage et aktivt tilbud? Hvis ja er pgl. kategori 2 og dermed match 2. Er svaret nej, er pgl. kategori 3 og dermed match 3.

Jeg fristes til at lave den slutning, at min SB forsøger at lokke min psykolog i en fælde der gør, at når han sige nej til deltidssygemelding, så afskærer han mig også fra forlængelse eftersom han samtidig sige nej til muligheden for arbejdsprøvning eftersom jeg så ville ryge over i en match 3 (er pt i match 2).

Hvis nogen er mere inde i stoffet og/eller har en mere optimistisk tolkning hører jeg den gerne, for indrømmet....det gør ikke ligefrem at der bliver lagt en god bund for videre SAMarbejde med min spritnye sagsbehandler (som er den person der har stillet spørgsmålet til psykologen...)
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat