Se enkelt indlæg
Gammel 07-12-2023, 16:52   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Borgerrådgiveren Dragør Rapport 2023

Nedestående hændelser, eller manglende sagsbehandling fra Tårnby kommunes side af viser præcis, hvor vigtigt det er med at kommunalbestyrelserne vedtager sagsbehandlingsfrister iht RSL § 3 stk.2

Mon der er foretaget en reduktion i prisen Dragør betaler til Tårnby, grundet det forpligtende samarbejde?

Til oplysning har #enmillionstemmer indklaget både Dragør og Tårnby kommunalbestyrelser til Ankestyrelsen Tilsyn, for ikke at have vedtaget frister for alle ansøgnings§§ Serviceloven, som Folketinget kræver.


Har DU læst din kommunes Borgerrådgivers rapport for 2023?


https://www.dragoer.dk/media/lcbjvhn...-beretning.pdf

Borgerrådgiverens

Beretning for perioden 1. august til 31. december 2022
Marts 2023

Manglende koordinering og/eller samarbejde med Tårnby Kommune

 Borgerens barn havde brug for særlig hjælp, som ikke blev imødekommet i rette tid, uanset at borgeren havde initieret ansøgningen i rigtig god tid. Borgeren måttet opsige job for at tage vare på barnet.

Ansøgning om tabt arbejdsfortjeneste trak ud, og borger anmodede mig blandt andet om hjælp til at løse økonomiske udfordringer – herunder at lave specifikt budget.

Borger, hvis voksne søn var diagnosticeret med svær psykisk lidelse, oplevede manglende forståelse fra Tårnby Kommune, som tilsyneladende alene fokuserede på at få sønnen i et arbejdsforløb.

Efter utallige forsøg på at få kontakt med sagsbehandleren i Tårnby, lykkedes det mig at få etableret et møde med deltagelse af både mor og søn. Mødet har skabt ro og fokus er skiftet.

Borger mistede flexjob og blev indkaldt til flere møder i Tårnby Kommune uden angivelse af formål med møderne.

Manglende orientering på forhånd og ikke mindst uklarhed om fremtiden (job/økonomi/pligter) skabte store bekymringer. I fællesskab med borger skabte jeg klarhed over mødets formål, udarbejdede liste af spørgsmål som borgeren havde brug for at få besvaret af Tårnby Kommune


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat