Se enkelt indlæg
Gammel 30-11-2005, 02:59   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fra en ydelse til en anden

Citat:
PiaB skrev:
Hej Hejdien!!

Der er ikke ændret noget i din berettigelse til særlig ydelse - særlig ydelse og kontanthjælp som forsøger er (vistnok) den samme sats.

Det der kan være sket er, at kommunen er gået fra et udbetalingssystem til et andet, og der i det nye udbetalingssytem ikke er en konto der hedder særlig ydelse.

I bund og grund handler det hele om konti, men der kan selvfølgelig også være sket en fejl.
Du kan intet få ud af at klage over det, men synes du skal ringe til din sagsbehandler og høre hvilken betydning det har for dig - det har ikke nogen betydning, men mere så sagsbehandleren bliver opmærksom på, at der kan være sket en fejl!!

I København er vi lige overgået til et nyt udbetalingssystem, nu er jeg godt nok superbruger på systemet, men mener at selvom der i systemet står at du får særlig ydelse, så på dit udbetalingspapir står der det er kontanthjælp fordi det er samme ydelse.

Jeg er som skrevet ikke helt sikker, vil lige tjekke systemet igennem i morgen på arbejdet.

Kh Pia
Bare en lille bemærkning fra mig af..

På Kontanthjælp ville jeg ikke kunne gifte mig, fordi min evt ægtefælle ville skulle forsørge mig.. (har ikke lige tænkt mig at gifte mig lige nu )

Hvis jeg evt flyttede sammen med en på kontanthjælp ville vi ryge ind i kontanthjælpsloftet lige som alle andre kontanthjælpsmodtagere...

Dette skriver jeg fordi jeg VED at jeg i sin tid, netop ramte loftet, fordi min daværende samlever også var flekser på kontanthjælp..

Der var en masse hyr med hvorvidt det var rimligt at man som fleksere ramte et loft (for vores vedkommende ville vi miste 2700 om månden) og vi havde den helt inde over folketinget.
Netop af den grund satte kommunen os begge på særligledighedsydelse, da de kunne se at det var urimligt at vi havde mange flere problemer med at finde et job end en kontanthjælpsmodtager generelt..

Jeg ved at takst mæssigt betyder det ikke noget for mig.

Sålænge jeg bare afholder mig fra at gifte mig flytte sammen eller andre tåbelige ting :|:|

Jeg har prøvet at ringe både til den ene og den anden sagsbehandler men ingen af dem havde tid til at snakke med mig..
  Besvar med citat