Se enkelt indlæg
Gammel 29-06-2012, 13:55   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Revurdering af sag.

Jeg venter på, at kommunen skal revurdere min sag, efter at jeg har klaget over afgørelsen. Jeg har ikke meldt mig rask, selvom det er den eneste måde at få penge på. Jeg er medlem af arbejdløshedskasse, så jeg ville kunne få dagpenge, men skal jo så søge jobs på lige fod med alle andre. Jeg skal i tilfælde af, at blive spugt om sygdomsforhold, lyve og sige, at der ingen problemer er. Mit spørgsmål er nu, hvis jeg lader være med at melde mig rask og så fravælge at få dagpenge, skal jeg gøre noget andet? Jeg håber for det første, at kommunen besinder sig. Men hvis ikke dette sker, skal sagen videresendes til beskæftigelsesankenævnet, og det kan desværre godt tage meget lang tid inden en afgørelse foreligger derfra. Jeg har forstået det sådan, at hvis jeg vinder sagen, vil jeg kunne modtage sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.
Hvis jeg derimod modtager dagpenge, altså er raskmeldt eller evt. er kommet i job, hvordan er reglerne så? Jeg tænker her på hvis ban giver mig medhold, hvad vil der så ske? Kan jeg så blive sygemeldt igen og modtage sdp? Der er rigtig mange spørgsmål, der trænger sig på, og jeg håber, at I der har erfaring med nogle af mine sp.mål, vil give mig tilbagemeldinger. Evt hvordan det lige gik i Jeres sag.
Mange tak på forhånd.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat