Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2021, 09:23   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Behandling af borgersager

Fra Facebook.

Jf. Retssikkerhedsloven § 17 kan Kommunalbestyrelsen behandle en borgersag på et lukket møde.

Jeg har nu sendt to borgersager til behandling på lukket møde i Kommunalbestyrelsen i Sorø Kommune.

SAG 1:
Den drejer sig om hjælpemiddel, hvor kommunen har truffet en afgørelse, som kommunen hverken har myndighed, eller lovhjemmel til at træffe.

SAG 2:
Den drejer sig om boligindretning, hvor kommunen har taget tre regler fra den sociale lovgivning, og kogt dem sammen til én ulovlig regel, som ikke kan understøttes af nogen lov.

Til begge sager er der en lang liste med væsentlige og grove sagsbehandlingsfejl, samt henvisning til den lovgivning, der ikke er blevet overholdt.

Så to sager, som vidner om grov pligtforsømmelse.

Jf. Retssikkerhedsloven §§ 15-16 har Kommunalbestyrelsen ansvaret for, hvordan kommunen håndtere opgavevaretagelsen på det sociale område.

Kommunalbestyrelsen skal desuden føre tilsyn med, at kommunen overholder alle gældende forvaltningsretlige og retssikkerhedsmæssige regler, og retsprincipper i sagsbehandlingen af ansøgninger om hjælp efter den sociale lovgivning.

Valget er overstået, og tiden er inde til, at Kommunalbestyrelsen i Sorø Kommune bliver stillet til ansvar for de ulovligheder, der foregår på handicapområdet.

Hvad der kommer til at ske, og hvordan det kommer til at foregå med behandling af borgersager, ved jeg ikke. Men jeg skal nok opdatere, når jeg ved mere …

Fordi ALLE mennesker er VÆRDIFULDE


Tak, til Iben Røstbjærg Kullberg

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat