Se enkelt indlæg
Gammel 17-01-2018, 12:14   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fortæl mig, Mads Lundby: Hvor skal jeg få et job fra?

https://www.b.dk/kommentarer/fortael...faa-et-job-fra

Kære Mads Lundby Hansen. Jeg bliver så gal, men også træt, og dit indlæg søndag 7. januar var dråben, som får mig til at skrive dette.

https://www.b.dk/kommentarer/mads-lu...r-danskere-paa

Mads Lundby Hansen: Lad os få nogle af de 2,1 millioner danskere på overførselsindkomst i arbejde

phhmw
Bemærk, hvordan Mads Lundby Hansen bruger tal på. Nu er vi 2,1 million på overførelsesindkomst


Jeg er nemlig så træt af, at du og andre i din position i jeres elfenbenstårn har så mange gode idéer til, hvordan arbejdsløsheden i Danmark kan løses ved, at vi arbejdsløse »bare« tager os sammen og kommer ud på arbejdsmarkedet til alle de job, som ligger og venter på os.

Sandheden er imidlertid, at der ikke er job til os alle. Alle vi, som ikke er håndværkere, men »blot« er akademikere eller administrativt personale. Det, som du og de andre ikke forstår, er, at det er håndværkere og udelukkende håndværkere og folk i servicebranchen, der er mangel på.

Så dit forslag om bl.a., at efterlønsstoppet vil øge beskæftigelsen med 30.000 job frem til 2025, mener jeg, er urealistisk. For jeg har mødt og møder mange i efterlønsalderen, som bliver sorteret fra af et ungt HR-personale i starten af 30erne, som slet ikke har fantasi til at forestille sig, hvordan én, som er fyldt 60 år kan bidrage med noget, fordi de mener, at man er for gammel. Og dit forslag om at øge pensionsalderen har dermed heller ikke gang på jord. På papiret, ja, men ikke ude i den virkelige verden.

Du har ikke selv prøvet det
Dit forslag om en lavere dagpengesats og en reduktion af dagpengeperioden er imidlertid det, som gør mig allermest gal.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat