Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2015, 15:38   #17
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Du efterspurgte "Hvor kan det læses at Ankestyrelsen i 2011 fastslog at når kommunerne skal træffe ny afgørelse, skal det kunne virke med tilbagevirkende kraft?"

De to principafgørelser danner grundlag for Ankestyrelsens fortolkning af at sygedagpengene kan standses med tilbagevirkende kraft.

Du finder svarene i de to principafgørelser
De to nu kasseret principafgørelser 175-12 og 16-15 er ikke længere at finde på Ankestyrelsens hjemmeside. Uden gennemlæsning af disse kan jeg ikke læse svaret på hvorfor principafgørelsen F-3-00, fra år 2000, har været tilsidesat i en periode, sådan så retssikkerheden har været ude af spil.

Ved du - Bodrum - eller anden på k10 hvordan de to principafgørelser 175-12 og 16-15 kan fremskaffes? Sådan så jeg har mulighed for at sætte mig ind i, at Ankestyrelsen nu roder bud på det de kalder for retsvildfarelse.

Jeg har talt med en jurist fra Ankestyrelsen som sagde at principafgørelsen F-3-00 (år 2000) hele tiden har været gældende.

Det vil sige at ved hjemvisning af en sygedagpengesag, (afgjort af BAN eller AST) skal sygedagpengene fortsætte indtil der er truffet ny afgørelse af kommunen.

Idet der er kommet to andre principafgørelse i 2012 og 2015, har Ankestyrelsen tilladt at lade den "gældende principafgørelse" fra år 2000 med fortsat udbetaling af sygedagpenge, sygne i baggrunden.

De to principafgørelser fra 2012 og 2015 som Ankestyrelsen nu kalder for at være retsvildfarelse, er nu kasseret, sådan så principafgørelsen F-3-00 som "hele tiden har været gældende" (med undtagelse imellem 2011/12 til 2015), nu er trådt i kraft igen?!!

Så derfor efterlyses de to retsforvildende principafgørelse 175-12 og 16-15, så jeg kan vende tilbage til Ankestyrelsen med tvivl om deres praksis.

Alt for mange har autoritetstro til Ankestyrelsen - men det er der altså ikke grundlag for at have.

Sidst redigeret af simsons; 28-11-2015 kl. 15:50.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat