Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2015, 00:14   #32
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ankestyrelsen vil ikke gå ind i sager, hvor kommunerne tydeligvis ikke vejleder borgere korrekt i forhold til klagemuligheder. Der er udgivet tre principafgørelser, som b.la beskriver at den helhedsvurdering sagsbehandleren skal foretage, sidestilles med afslag på foreliggende grundlag. / Ansøgninger om ressourceforløb og fleksjob kan ansøges om, og afslag kan påklages til Ankestyrelsen osv.
Kommuner fastsætter ikke svarfrister for Ressourceforløb og fleksjob. Kommunerne nægter borgere at kunne klage, indtil at de selv får sagerne for teamet. Når kommunen iværksætter et tilbud, så kan man klage til Ankestyrelsen.

Det er sket tre gange i min sag på seks måneder, og Ankestyrelsen er lydhør.

Reformen har været implementeret i over to år, men retssikkerheden er sat ud af kraft, fordi kommunerne ikke kan finde ud af at følge de principafgørelser som Ankestyrelsen udsteder. Ankestyrelsen vil heller ikke afgive kritik til de kommuner, som ikke følger de udstedte principafgørelser.


Hvor er Retssikkerheden?


[B]Det efterlader et indtryk ved mig, at der er tale om en retsløs tilstand, når Ankestyrelsen som udgiver principafgørelser, nægter at følge egne principafgørelser og praksis på området. Borgere efterlades i stikken og får først mulighed for at klage, når sagerne har været for teamet.


Du skriver, at "Ankestyrelsen ikke har taget stilling til den manglende
klagemulighed som har fundet sted i min sag."

Ved afgørelsen vurderede vi, at der ikke er grundlag for at tilsidesætte
kommunens afgørelse om, fra hvilket tidspunkt du er berettiget til et
ressourceforløb.

"Vi har gennemgået kommunens behandling af dit forløb, og har fundet, at
der ikke var grundlag for at kritisere kommunens behandling af din sag
eller dit forløb.
Det følger bl.a. af reglerne, at kommunen skal forelægge
sagen for rehabiliteringsteamet for at få teamets indstilling, inden
kommunen kan træffe afgørelse om en foranstaltning som f.eks.
ressourceforløb."


Ankestyrelsen ved bedst..? eller...
Hmm.....

Det pudsige er, at jeg har fået kommunen til at rette ind imellemtiden, og alt dette kan dokumenteres - Men Ankestyrelsen er fuldstændig kynisk!

Sidst redigeret af Bodrum; 07-02-2015 kl. 00:30.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat