Se enkelt indlæg
Gammel 30-04-2014, 21:37   #227
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.774
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dansk Socialrådgiverforening

...bruger store ressourcer på, at forhandle sig til, at den enkelte socialrådgiver skal have et forudaftalt antal sager.

Det være sig inde for alle de områder socialrådgiverne arbejder med.

Det ønske har bestået nu i en årrække, som naturligvis, hverken KL, Kommunernes Landsforening eller den enkelte kommune er det mindste interesseret i.

Ledelserne i kommunerne ønsker ikke at afgive magten til at lede og fordele arbejdet.

Beskæftigelsesministeren er i dag fremkommet med sine nye reform.

Det har Dansk Socialrådgiverforening en mening om:

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=7485

DS savner afbureaukratisering i beskæftigelsesudspil

"Hun henviser til, at socialrådgiverne på beskæftigelsesområdet i gennemsnit håndterer omkring 80 ledige borgeres sager, og i nogle kommuner helt op til 200. Dansk Socialrådgiverforening anbefaler ellers et sagstal på højst 55 for at sikre kvaliteten i sagsbehandlingen."

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=7155

Bekymrende høje sagstal på jobcentre


Jeg kan kun opfordre, hvert medlem af Dask Socialrådgiverforening, til at sætte sig ind i mekanismen i at blive statsautoriseret, som eksempelvis en flymekaniker.

Så falder slige ønsker om at forhandle med kommunerne bort.

En kommune vil altid, for alle tider, have retten til at lede og fordele arbejdsopgaverne, men de vil miste muligheden for at presse den enkelte socialrådgiver til ulovligheder.

Jeg har et ønske, om at der vil dukke nogle socialrådgivere op og stille spørgsmål eller blot indikerer at de har en mening om denne tråds pointe.

Det er jo lidt ensomt og kedeligt at kun mine meninger kommer frem. Jeg er vidende om at der findes folketingspolitikere der følger med i tråden.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-04-2014 kl. 22:32.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat