Se enkelt indlæg
Gammel 14-09-2013, 12:23   #1
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
bare frustration

Hvor er det frusterende, at man bliver ved at blive mødt med mistillid og man gøres til mere velfungerende, når man ikke - kun for det ene formål at det sociale system ikke vil hjælpe med merudgifter.

Ydermere er det frusterende, at man skal vente 19 mdr og så de lader som om, at man har retssikkerhed som borger og bliver hørt. Det nytter jo ingen ting, når de alligevel ikke inddrager det i vurderingen og ikke betragter noget som helst som uvæsentlige hjælpeforanstaltninger. Og så er de så frække oveni at skrive, at jeg kan henvise mig til kommunen, hvis min situation er ændret men det har de jo netop bevidst set bort fra både kommunen og videre behandling af anken.

De skulle prøve det selv, at blive invalideret, ikke kunne klare sig i hverdagen og have svært ved bare at tage bad eller kun vaske hår en gang om ugen..få hjemmehjælp, som alligevel ikke gør ordentlig rent men skrider efter 20 min, være visiteret til indkøbsordning, hvor man nærmest skal betale ågerpriser og ikke kan regne med at få friske varer, ikke være i stand til at tage offentlig transport, ikke have noget socialt liv pga. sine gener og fordi man mister netværket...
være afhængig af andre til mange ubetydelige gøremål, hver dag slås med sine vanskeligheder og udmattelse...og meget mere

Der er nogle i det sociale - og sundhedssystemet, som skulle prøve at være i lignende situation...men tja så vil det jo være for sent for dem at ændre noget...

Det var bare et lille pip
God lørdag!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat