Se enkelt indlæg
Gammel 07-12-2022, 00:27   #3
workworkwork
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2021
Lokation: København
Indlæg: 13
Styrke: 3
workworkwork er ny på vejen
Tak for links Reno. Jeg vil meget gerne undgå en sygemelding.

Da jeg skulle i en 14 dages praktik tidligere var sagsbehandleren med ude ved virksomheden 2 gange og derudover havde jeg selv en længere samtale med arbejdsgiver på egen hånd. Når jeg så starter i fleksjob, så er der ingen ansættelsessamtale hos arbejdsgiveren og ingen fra jobcenter har været med mig derude. Informationerne kommer dryssende hen ad vejen i eboks. Jeg kan ikke få at vide hvilken overenskomst de bruger som sammenlignelige overenskomst. Kontrakten skal skrives under i en fart men jeg har ingen kontrakt fået. Jeg bliver meget forvirret og min paranoia tager lidt over. Der er måske en forklaring på det hele. Jobcenter har måske styr på hvilken aftale de kan slippe af sted med. Der er en masse indviklede regler og jobcenteret er måske godt dækket ind.

Jeg må se hvad fagforeningen siger. Jeg håber jeg har en god fagforening. Først håbede jeg også at jeg kunne undgå at inddrage fagforeningen og at det kunne falde på plads uden.

Men hvis kommunerne kan vælge overenskomst og mange fleksjobbere er nødt til at prøve jobs i andre brancher end det de er uddannet til, så er det vel svært at kæmpe imod ufaglært mindsteløn og mange må vinke farvel til pensionsindbetaling. Erfaring om kompetencer som gør at man straks kan gå ind og varetage et job giver ikke nødvendigvis nogen fordele når man stadig er ufaglært. Måske fungerer systemet på en måde hvor mange må takke ja til en timeløn et stykke under 145 kr.

Jeg prøver i hvert fald at få klarhed omkring mine rettigheder og så må jeg måske acceptere noget andet end det jeg forventede.

Sidst redigeret af workworkwork; 07-12-2022 kl. 01:09.
workworkwork er ikke logget ind   Besvar med citat