Se enkelt indlæg
Gammel 21-11-2022, 23:15   #4
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jeg er ikke herinde ret tit, er på 2. år seniorpensionist, men havde 5 gode år som fleksjobber. Fortsatte et par måneder efter AMI (blodprop i hjertet) for et år siden. Men alting stressede, læge, genoptræning, transport, blodprøver mm. så jeg valgte arbejdet fra, og nøjes med pensionen.
Det var også dengang jeg gik og søgte, svært at få fleksjob. Måske dette kan bruges som inspiration.
jeg søgte et job på 6 - 9 timer som jeg iflg arbejdsprøvningen skulle kunne klare, med skånehensyn og naturligvis hvad gigten i lænd og hofte ville være med til.

Jeg satte mig og spekulerede over hvad jeg er god til, lavede en "standard" ansøgning, som jeg delte rundhåndet ud af i fabrikskvarteret, så at sige alle virksomheder (bedemand, VVS firma, Tømrerværksted osv. Men også børnehave, SFO - jeg er hamrende god til at skære frugt ud, skal jeg sige dig) inden for den afstand jeg nu mente jeg ville kunne magte, fik en.
ugen efter ringede jeg rundt, spurgte om de havde læst ansøgningen.
Jeg slog på at jeg var vældig god til at holde orden, ad hoc opgaver, også dem som ingen andre rigtig følte for at gøre, såsom afkalke kaffemaskinen, passe potteplanterne, lettere rengøring, vinduesvask, feje udenfor, osv. Men naturligvis kun de ting jeg kunne, og at jeg jo bare kunne holde en pause ind imellem, da de jo bare skulle betale for den tid jeg arbejdede.

Jeg var i ugen efter til 3 samtaler. havde arbejde ugen efter, og havde måttet sige nej tak til en.
Så let er det ikke altid, men bare fortsæt med at søge.

Jeg havde kun gjort rent herhjemme og lidt på arbejdet (er SSA) men jeg fik så lavet en aftale om en måneds prøvetid (Jobcenter og arbejdsgiver) og da de gode mennesker oplevede at der kom vand ud af deres vandhaner (de var helt tilkalkede i perlatoren) og det ikke knasede så meget når de gik på gulvet, blev jeg ansat til 2 x om ugen a 3 timer.
det var hvad der var brug for, og det var nok for Jobcenteret. Jeg hørte aldrig at jeg skulle søge mere, hvilket jeg da så også havde afslået, jeg var som regel godt brugt de 2 dage, og jeg har holdt på at jeg også skulle have et liv herhjemme.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat