Se enkelt indlæg
Gammel 17-05-2021, 15:23   #193
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
KL har i årevis været modstander af BPA-ordningen

I denne tid 2021 ser vi mange svært handicappede, som bliver genvurderet med kommunale stopure, for at finde SEKUNDER besparelser, så BPA-ordningen kan udskiftet med lidt hjemmehjælp.

Kommunernes Landsforening har naturligvis forsøgt i mange år at devaluerer BPA-ordningen


https://www.ft.dk/samling/20121/spoe...0761/index.htm

Folketingets Lovsekretariat
DepartementetHolmens Kanal 221060 København K
Tlf. 3392 9300Fax. 3393 2518
Dato: 14. juni 2013
E-mail [email protected]
THA/ J.nr. 2013-3542

Under henvisning til Folketingets brev af 30. maj 2013 følger hermedsocial- og integrationsministerens endelige svar på spørgsmål nr. S1937, stillet af Karina Adsbøl (DF).

Spørgsmål nr. S 1937:

Hvad er ministerens holdning til, at Kommunernes Landsforening har frem-sat ønske om ændring af reglerne om Borgerstyret Personlig Assistanceefter servicelovens § 96, således at Ankestyrelsens principafgørelse nr. 49-13 sættes ud af kraft og principafgørelse C-36-02 genindføres?

Svar:

Jeg vil gerne starte med at slå fast, at der med principafgørelse nr. 49-13,som afløste principafgørelse C-36-02, er sket en præcisering af retstilstanden og ikke en ændring. Retstilstanden er derfor, at hjælp efter andre be-stemmelser i serviceloven, f.eks. hjemmehjælp, ikke kan indgå i udmålingenaf BPA efter servicelovens § 96, medmindre borgeren ønsker det.

Jeg må derfor forstå spørgsmålet således, at der spørges til min holdning til KL’s ønske om at kunne kombinere BPA-hjælp med hjælp efter andre be-stemmelser i serviceloven, f.eks. så borgeren kan bevilges hjemmehjælp inattetimerne i stedet for BPA-hjælp.

Det centrale i BPA-ordningen er, at borgeren med denne type hjælp sikres en fleksibel og helhedsorienteret løsning ud fra borgerens individuelle hjælpebehov. Dette vil for mig at se være en udfordring at fastholde, hvis BPA-hjælp imod borgerens ønske kan kombineres med anden hjælp efter ser-viceloven

phhmw

Naturligvis foregår alt i samarbejde med Socialdemokratiet

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat