Se enkelt indlæg
Gammel 17-11-2020, 14:08   #706
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Kio du efterspørger mig et svar....

på følgende:

""Det undrer mig så dybt at Peter gider denne kamp, som han har gjort i årevis, uden relsutat, syge folk bliver stadig dagligt kneppet i røven af kommunerne, helt uden at SB eller medarbejdere i offentlig tjeneste/embede stilles til ansvar = ingen Retssikkerhed.""


Baggrund for Kio`s reaktion på dette indlæg, som jeg har tagget mange, herunder Kio.

https://www.facebook.com/socialdemok...eric&ref=notif

Kære Kio, gamle kampfælle.

Jeg er ikke helt enig i at min indsats og mangeårige interesse ikke har bragt resultater til gavn for andre.

1 ) Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 fik jeg skærpet i 2009 i Folketinget, efter 8 års hårdt arbejde, ca 350 mails, utallige møder med forskellige politikere, som til sidst endte ud med at tidligere velfærdsminister Karen Jespersen, Venstre accepterede en vigtig lovændring. Hvor ordet:

"Kommune" blev udskiftet med ordet "Kommunalbestyrelsen" således at sagsbehandlerne ikke mere kunne bevidst misfortolke loven, så alle nu kunne se og accepterer, at det er kommunalbestyrelsen, som skulle fastsætte en kommunes serviceniveau. Aldrig en kommunal ansat.

Ved at vedtage og offentliggøre sociale sagsbehandlingstider, på kommunens hjemmeside, inden for ALLE områder hvor der falder en kommunal afgørelse.

Borgerne skal kunne se, på kommunens hjemmeside, disse vigtige frister, FØR de afsender en given ansøgning om hjælp.

Mange kommuner arbejder bevidst efter at borgeren anker en afgørelse, fordi kommunerne med sagsbehandlere er bevidst om at Ankestyrelsen har lange lovlige servicefrister, som juristerne selv fastsætter, alt efter hvor travlt de har.

Kommunerne har brugt dette kneb i mange år, fordi de ønskede at en sag blev HJEMVIST med lange sagsbehandlingstider til følge. Borgerne blev kørt trætte.

Folketinger forsøger svagt, at forhindre denne fidus ved at kræve følgende:

https://www.dukh.dk/ref.aspx?id=361

""Kommunen skal behandle de hjemviste sager efter serviceloven med samme hastighed som nye sager, da de sagsbehandlingsfrister, som kommunen fastsætter, også gælder for hjemviste sager.""

Dette bliver vanskeligt at overholde, hvis en kommune BEVIDST ikke vedtager og offentliggøre frister inden for ALLE områder, hvor der falder en kommunal afgørelse.

Jeg har vundet 33 tilsynssager, tabt 3 hvor Tilsynet kom med en ulovlig afgørelse.

Men har fastholdt min klage gennem år og endelig er Tilsynet fremkommet med en lovlig afgørelse over Kalundborg kommune, et smertens barn, tæt tilknytning til Kommunernes Landsforening.

Kalundborg kommune taber ved Tilsynet
https://ast.dk/tilsynet/udtalelser/u...files/1495.pdf

I den forbindelse kan jeg oplyse, at Kommunernes Landsforening`s nye socialudvalgsformand Ulrik Wilbek, Venstre, borgmester i Viborg kommune er meldt til Tilsynet, fordi Ulrik Wilbek ikke overholder RSL § 3 stk.2 på nøjagtig samme måde som Kalundborg kommune V/ Martin Damm, har brugt i årevis.

Ankestyrelsens Tilsyn kan kun komme til samme afgørelse som ved Kalundborg kommune, så igen ser vi gode resultater af mit arbejde, skulle jeg mene. Begge de herre med stor tilknytning til KL. Pudsigt ikke?

http://www.k10.dk/showpost.php?p=371869&postcount=760

Som nytiltrådt socialformand i Kommunernes Landsforening ønsker han større retssikkerhed for syge og handicappede. Større dobbeltmoral findes vel ikke?

2) Det er med stor glæde, at erfare at mine mangeårige oplysninger om at KL Kommunernes Landsforening er en PRIVAT konsulent -og interesseforening nu bærer frugt ved eksempelvis #enmillionstemmer v/ Monica Lylloff bruger nøjagtig de samme argumenter, som jeg har brugt i mange år.

""Igen bliver vi kastet tilbage til en myndighed, der kalder handicapområdet “en gøgeunge”. Til en myndighed, KL der laver fejl i over halvdelen af afgørelserne.""

Så også her ser vi gode beviser på at min indsats nytter.

3) For 17 år siden, før K10 opstod, mødte jeg en ung kvinde med sclerose, som nu tillod sig at ansøge om udskiftning af sin 11 år gamle invalidebus. Nu var bilen ødelagt og den unge kvinde havde mistet sin gangfunktion permanent.

Hun oplyste mig, at det tog 2 år 7 måneder + indkøb og indretning 3 år hvor hun var fastholdt i sin bolig.

Jeg lovede hende at forsøge at løse den urimelighed. Jeg begyndte at sætte mig ind i Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 og troede naivt at få de 98 kommunerne til at overholde den lille lov§, dog uden succes,

Men mange af vores medborgere er i dag bevidst om, at de SKAL kende til deres sagsbehandlingstid, hvor der normalt skal falde en afgørelse.

Bla pga min aktivitet har Folketinget vedtaget ved lov, at lov, skal overholdes.

Bla pga min indsat har Folketinget ved lov forbudt tvang i den sociale sagsbehandling, men kun inden for få områder. TVANG, findes desværre inden for flere områder, Principafgørelser etc.

En udstilling af Folketingets tabte magt til kommunale embedsmænd som gør præcis hvad de ønsker, fordi alle ved, at der i Danmark ikke findes konsekvenser af bevidste ulovligheder.

Men ikke at forstå, at jeg gider fortsætte, er det samme som at give op Kio.

Give op I denne vigtige kamp, det gør jeg ikke.

Som du jo selv fortsætter med din kamp, for retssikkerhed og lovlige forhold.

Så lad os fortsætte denne kamp sammen, fordi der er mange, som læser vores vrede og dokumentationer, for at noget er galt i den sociale Verden.

Selv folketingspolitikere, embedsmænd og journalister følger med på k10.dk

Folketingspolitikerne bruger oplysninger fra k10 til deres egne § 20 spørgsmål til ministeren. Ikke for at løse problemer, men for at få mikrofonen et kort øjeblik. Meget få folketingspolitikere udarbejder selv "Private lovforslag" som de faktisk kan. Et sådan "Privat lovforslag" har jeg haft medindflydelse på.

Derfor gider jeg at fortsætte vores kamp.

Bedste hilsner til dig og alle de andre.


Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-11-2020 kl. 14:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat