Se enkelt indlæg
Gammel 05-03-2017, 00:33   #45
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Tak Peter, samt en god debat om læserbrevet og læg især mærke til hvad Karen Lisa Reiths skriver om forskning omkring ME.

Se her:

http://www.arbejderen.dk/læserbrev/s...s-som-psykiske
Tak til dig Reno og fri mig for pseudovidenskab.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt enig.



Ja, nogle ting er heldigvis forbigående.

Men netop fordi jeg bagefter kan se, at jeg i denne periode var under et stort psykisk pres, så mener jeg der er belæg for at mene, at det var en psykisk reaktion på dette pres.



Helt enig. Og det er her den bliver svær.

At lægerne ikke kan finde en fysisk årsag er jo ikke ensbetydende med, at den ikke er der.

F.eks. har jeg for nylig, i en alder af 53 år, været hos en fysioterapeut, der kan "lidt" mere end fysioterapi, og det har resulteret i, at jeg har fået en helt anden holdning i min ryg. D.v.s. at de muskelspændinger jeg har haft siden 13-års alderen har stammet fra en skævhed i min ryg.

Jeg har i tidens løb mødt en del læger og behandlere. 4 reumatologer (den ene 2 gange) , 2 neurokirurger, 1 kiropraktor, 1 fysiurg, 3 fysioterapeuter, men ikke én eneste har set det, som den seneste fysioterapeut kunne se med det samme. Tankevækkende.

Formålet med mit forrige indlæg var, at gøre opmærksom på, at man ikke altid selv kan vurdere, om noget er psykisk eller ej, og at når noget er psykisk er det ikke ensbetydende med, at det er indbildt eller hypokondri.
Hej Vovse.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men nu forsøger jeg på bedste vis.
Jeg er noget pikeret over dit indlæg, og det er jeg fordi jeg synes din hitorie om psykiske smerter overser det faktum at jeg jo netop beskrev, at der er fundet plaks ved MR, scanning og det derfor ikke kan være psykisk.

Der er forskel på om man har et eller flere symptomer på sygdom og så faktisk er udredt. eller ihvertfald delvis, som hos mig.

Da jeg også lider af PTSD og i mange år har arbejdet i psykiatrien mener jeg, at have en særdeles god indsigt i, at vurdere hvornår det er det ene eller det andet.
Dette ikke sådan at forstå at jeg kan se i en krystalkugle, selvfølgelig ikke, men tvivlen skal i min optik altid komme den forurettede til gode.

Desuden beskrev jeg også hvordan folk i psykiatrien er blevet lagt ud på sidesporet og først for sent er blevet diagnostiseret for f.eks en tumor , hvilket er helt urimeligt.
Jeg håber du opfatter min indlæg i rette ånd, for jeg sætter pris på dine kommentarer.
jeg er lidt tyndhudet pt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat