Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2012, 09:08   #112
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, der foregår meget bag kulissen....

Kære L.S. og andre.

Men vi skal vælge vores kampe med omhu, da det kræver store ressourcer.

Jeg vil afslutte mine oplevelser med mit brev til socialrådgiveren i forbindelse med min ansøgning til invalidebil, som blev afsluttet på følgende måde:

Den første dags aften kl 1830, efter socialrådgiverens ferie, og efter vedkommende havde modtaget mit brev, ringede vedkommende til mig.

Oplyste at jeg bare kunne igangsætte mit bilkøb og hvis jeg løb ind i problemer skulle jeg bare henvise til vedkommende. jeg ville modtage afgørelsen inden 3 dage. Fordi vedkommende socialrådgiver ville personligt arbejde over på min sag.

Udover dette modtog jeg ca 5 undskyldninger for den lange sagsbehandlingstid.

Min bilsag blev afsluttet og i dag, 6 år efter har jeg betalt det fulde beløb tilbage. ca 130.000,00 kr til oplysning til dem der tror vi modtager en gratis invalidebil.

MEN, .................. efterfølgende efterspurgte jeg erfaringer fra andre handicappede, medpatienter, en scleroseramt med BPA og en familie med et svært handicappet barn. Begge familier med bevilget invalidebil.

Her hørte jeg den samme historie med lang sagsbehandlingstid og selvbestaltede regler der til stadighed blev krævet, for at trække tiden ud.

Bla blev der i slutningen af forløbet i begge tilfælde krævet kopi af kørekort for ALLE der skulle føre bilen fremover. Hvis der herefter kom nye til skulle vedkommende modtage kopi af deres kørekort.

En helt PRIVAT og ulovligt mening om forvaltningen af ansøgning til invalidebil.

Denne kultur med private lovfortolkninger har floreret for længe. Dette skal stoppes ved at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.

Som familien med det svært handicappede barn udtrykte det: "Hvis bare omgivelserne vidste hvor stor negativ indflydelse på vores liv vedkommende socialrådgiver har haft, men vi vidste jo ikke bedre på daværende tidspunkt."

http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...ndicapbil.aspx

"Greve Kommune bidrager nu til den almindelige kommunale opfindsomhed med hensyn til at gøre tilværelsen så besværlig som muligt for borgerne. Vi hører ellers altid fra kommunerne og også fra den private pressionsgruppe, Kommunernes Landsforening, at administrationen er alt for indviklet og tager for lang tid, men samtidig indfører kommunerne selv endnu flere regler og endnu mere administration, som de hverken har pligt til eller ret til.

Og Greve Kommune stiller nu en helt ny betingelse, når borgerne søger om støtte til handicapbil: Man skal indsende kopi af kørekort for alle, der kan komme til at føre bilen. Dette gælder f.eks. hjælpere, venner og familiemedlemmer, og hvis man skifter hjælper eller får nye venner eller kærester osv. i de kommende 6 år, skal der indsendes kopi af kørekort for alle "nye chauffører
".

http://www.ft.dk/samling/20091/almde...284/881393.pdf

"Servicelovens § 114 om støtte til køb af bil indeholder ikke krav om, at der
skal fremsendes kopi af kørekort for de personer, der skal fungere som
chauffør for en person, der har fået bevilget støtte til køb af bil efter servicelovens § 114
."

Jeg forlanger ikke større og flottere invalidebiler!
Jeg forlanger ikke større pension!
Jeg forlanger ikke bedre behandling end andre!
Jeg er særdeles godt tilfreds med Folketinget`s love!

Men socialrådgivers PRIVATE fortolkninger og meninger skal de holde adskilt med deres ansættelse til at rådgive, vurderer og afgøre iht til lovgivningen. Er det et urimeligt krav?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-04-2012 kl. 09:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat