Se enkelt indlæg
Gammel 28-12-2011, 19:22   #46
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Andersine85

http://www.kk.dk/.../~/.../7D12BA562...7EB61D8B8.ashx

fundet "googlet"

PRIS- OG BETALINGSMODEL FOR UDBUDSOMRÅDE 2: MELLEMLANGE JOBSØGNINGSFORLØB

"Aflønningen af leverandøren for begge forløb er opdelt i et grundtilskud og en resultatafhængig betaling."

"Måleperioden er på 6 kalendermåneder startende fra d. 1. i måneden efter, at borgeren er påbegyndt i tilbuddet. Hvis borgeren er bragt udenfor offentlig forsørgelse (jf. dog specifikation nedenfor) i 3 hele kalendermåneder ud af 6 måneders måleperioden udløses en bonus, jf. nedenfor. De 3 kalendermåneder behøver ikke være sammenhængende."

"Bonus kommer til udbetaling til leverandøren for deltagere, der har været udenfor kommunal forsørgelse / i selvforsørgelse (jf. nedenfor) i minimum 3 måneder ud af de efterfølgende 6 måneder."

http://www.hk.dk/kommunal/nyheder/ny...nus_paa_20_000

"Af frygt for fyringer blandt kolleger frasagde en gruppe kontrol-medarbejdere i Københavns Kommune sig en kæmpe bonus for at have afsløret ekstraordinært meget social bedrageri."

Så uanset hvad, skal der efter min mening stilles de 4 spørgsmål til hver socialrådgiver/sagsbehandler, man møder på sin vej.

Hvis nogen er uenig i dette ...... Hvorfor skal de 4 spørgsmål ikke stilles? S.U.

Hilsen Peter
Den første del af dit indlæg går på det man kalder 2. aktør, altså et privat firma som skal løse en eller anden opgave. Det er meget normalt at de indgår en aftale som kaldes "no cure, no pay" dvs. at hvis de (f.eks. Falck) ikke opfylder kravene om så og så mange ud af sygedagpenge eller lignende, så betales firmaet ikke... Og det er forkasteligt for det sætter sagsbehandlerne i et vanvittigt krydspres. Jeg kender personligt flere der fik arbejde ved Falck, ved flere kommuner i jylland, og bevares det var en god løn... Den der holdte længst, holdt i 5 måneder, så var det slut med at gå på kompromis med egen faglighed, og de sagde alle farvel, og smækkede med døren...

Sidste eksempel er jeg ikke enig i bør inddrages i debatten, da det er en helt anden problemstilling. De går efter dem som beviseligt snyder med offentlige ydelser, og der må jeg indrømme at jeg syntes det er et godt initiativ...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat