Se enkelt indlæg
Gammel 04-06-2010, 11:07   #122
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Holstebro igen igen....

Endnu et svar:

Kære Peter Hansen

Nu skal man jo ikke se spøgelser, hvor intet spøgelse er.

Anførslen om, som du henviser til, at borgeren ved kommunens kvittering for modtagelse af henvendelsen/ansøgningen vil få oplyst den forventede sagsbehandlingstid, er ikke en henvisning på grundlag af Rtl § 3, stk. 2, men en konkret servicemeddelelse i den enkelte tilfælde (det kan vel benævnes god forvaltningsskik) - skulle denne meddelelse (af en eller anden mere eller mindre god grund) blive glemt/udeladt, vil § 3, stk. 2-fristen for det enkelte sagsområde under alle omstændigheder være gældende - og den frist er som beskrevet fastsat og offentliggjort, så ...

Om beskrivelsen af forholdet så er god nok, er en anden sag, som jeg anmode kommunens informationskontor forholde sig til ud fra et professionelt jugement.

Om § 3, stk. 2-fristerne, som de er gældende her i kommunen, i alle tilfælde er realistiske i forhold til mulige vurderinger, er ikke i almindelighed en retlig afgørelse, men resultatet af en politisk drøftelse foretaget i forbindelse med sagens behandling i Byrådet og i det forudgående arbejde i fagudvalget på basis af faktuelle oplysninger om sagsmængde, sagstyngde, ressoucer af forskellig art m.v.. Den diskussion må du føre med kommunens politikere - jeg forholder mig som embedsmand i Holstebro Kommune til det retlige ....

Tak for løftet af sløret på, hvem du er - eller vel rettere at du er ... der er i DK rundt regnet 51.000 personer, der bærer navnet Peter .... og kun et fornavn, nemlig mit, bæres af flere personer (ca. 54.000).

Tak for drøftelsen.

God weekend og venlig hilsen
XXX
Juridisk Seniorkonsulent

Hvortil jeg på vegne af k10 har svaret:

Kære XXX.

Tak, endnu engang for dit hurtige svar. Men dette er ganske uaccebtabelt da du som embedsmand er forpligtiget til iht Forvaltningsloven at viderbringe min henvendelse til rette afdeling.
Derved forventer jeg snarest at modtage svar på om Holstebro kommune vil rette sig efter RTL §3 stk.2 med Vejledninger.

Med venlig hilsen
og ønsket om en god week-end til dig.

Peter Hansen

(som heldigvis ikke er spastisk lammet og derved ikke kan udveksle en således korespondance på under 8 timer, hvis i det hele taget muligt)

PS. nu vil jeg ringe til min hjemmesygeplejerske for dagens morfin-indsprøjtning mod smerter, iføre mig mit Boston-korset, benskinne, urinpose og nyde solen i min fine kørestol.

Ja, Buster ingen kan påstå det er let men tro mig jeg skal nok indfri mit løfte til den scleroseramte kvinde der måtte vente 2 år og 7 mdr på en afgørelse.
Alle 98 kommune kommer til at overholde lovgivningen på dette punkt.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat