Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2010, 16:35   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=hansemand;111188]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Der vil altid blive trukket dansk skat, uanset hvor du i verden bosætter dig,


@ Ragd.: Det er ikke rigtigt, i forhold til de nyeste dobbeltbeskatningsaftaler, som jeg forsøgte at indsætte nedenstående link om:

http://dss.dk/hvad/bor_i_udland/info...sk_pension.doc

PRÆCIS denne smøre jeg kun fik på fil - tak.


Her kan der læses mere om reglerne, der er også en liste over alle de lande som Danmark har en overenskomst med, med adresser på de relevante myndigheder i de enkelte lande.

Nemlig - UDEN mailadresser ;-)

Der er enkelte lande hvor Danmark har en aftale om at man betaler skat i værtslandet, men så bliver man fritaget for skat i Danmark. Dog vil jeg tro at hvis skatten er lavere end i Danmark vil Danmark stadig beskatte op til normal skatteprocent.


NEJ, der "fyldes ikke op" til dansk skatteprocent, netop i forhold til ovenstående, derfor folk har travlt med at flytte til lande med aftalen, og hvor der ikke betales/betales meget mindre end i dk, lokal skat af sociale pensioner - dsv folkepension og førtidspension.
Som du kan se nederst i mit sidste indlæg kan du også læse at jeg har skrevet at der eksistere enkelte lande hvor det er værtslandet der har beskatningsretten, men der må man spørge sig frem.

Man kan dog med sikkerhed gå ud fra at Danmark har beskatningsretten i forhold til alle EU-lande.
Men når først man har besluttet sig for et land, så må man jo kontakte Pensionsstyrelsen og spørge hvordan det forholder sig med lige netop det land, man gerne vil flytte til.
Hvis det er værtslandet der har beskatningsretten får man automatisk et skema der skal udfyldes.

Men det er langt fra så svært som myndighederne får det til at lyde til, eller så kompliceret som det ser ud på papir. Det ville nok kunne hjælpe hvis man vidste hvilket land Octagon havde tænkt sig at flytte til.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat