Se enkelt indlæg
Gammel 26-04-2010, 16:57   #1
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
ISS Jobudviklingscenter indberettet til Konkurrencestyrelsen

Avisen.dk bringer i dag to artikler om misbrug af praktikordningen...

Kommuner udnytter ledige til gratis arbejde og Murer sendt i praktik… som murer

...udmærket. Det forlyder endvidere at ministeren vil se på sagerne. Nu er vi alle klar over hvad det er for en minister der er i spil. Hun er af den slags, som prøver at holde "lov & ret" stangen til den bitre ende, og folk er godt trætte af hendes defensive krumspring, der alene har til formål at opretholde status quo. Undskyld udtrykket....rend mig.

Nok er Nok! Jeg har besluttet at afprøve Konkurrencestyrelsen. Der er afsendt indberetning af ISS Jobudviklingscenter pr. mail, her i lørdags. Jobudviklingscenteret (JUC) har foden indenfor hos en snes jobcentre landet over, hvor der afhentes gratis arbejdskraft til ISS, under dække af praktik. I 2008 gennemgik 570 personer et praktikforløb hos ISS, af minimum 4 ugers varighed. Efter min opfattelse bruges praktikanterne til at dække ind for ferie blandt ordinært aflønnnet ISS-personale, og den årlige besparelse for ISS beløber sig på mindst kr. 10.830.000.

Der er mindsanten skrevet en artikel på egen hjemmeside, ISS - A World of Service, som går i rette med konceptet. Desuden er indberetningen bragt i sin helhed på de følgende sider.

Jeg har ingen erfaringer med Konkurrencestyrelsen. Måske sætter de sig og fedter med det, i og med jeg ikke er et konkurrerende rengøringsselskab med CVR nummer. Alle kan dog give Konkurrencestyrelsen et tip via deres hjemmeside, og den mulighed har jeg benyttet mig af. Hvis der er nogen som sidder med idéer til hvordan jeg kan komme videre, så er jeg lutter ører. Spekulerer i om det giver mening at udfærdige en slags standard støtteerklæring, som kan rundsendes pr. mail til diverse rengøringsselskaber. Det er trods alt deres forretning det går ud over; ikke at forglemme den uforskammede behandling af praktikanterne.

Wish me luck !
__________________
www.fugazi.dk
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat