Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2023, 19:40   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Regler for frivillige på offentlige ydelser

https://frivillighed.dk/guides/regle...ntlige-ydelser

Få styr på de regler, der gælder for dig, der er frivillig samtidig med, at du modtager efterløn, dagpenge, kontanthjælp, sygedagpenge, førtidspension, folkepension, fleksjobløn eller er i et ressourceforløb.

Når du modtager offentlige ydelser, skal du være særligt opmærksom på, at der er regler for, hvilket frivilligt arbejde du må udføre og i hvilket omfang.

Guiden er skrevet til dig, som modtager følgende offentlige ydelser:

Efterløn eller dagpenge
Kontanthjælp
Sygedagpenge
Førtidspension
Folkepension
Fleksjobløn
eller er i et ressourceforløb.
Åben alle afsnit
Jeg modtager dagpenge eller efterløn
Jeg modtager kontanthjælp, uddannelseshjælp eller integrationsydelse
Jeg modtager sygedagpenge
Jeg modtager førtidspension
Hvis du får førtidspension, er der som udgangspunkt ingen begrænsninger i, hvad du må udføre af frivillig indsats. Du skal være opmærksom på, at din frivillige indsats i et vist omfang kan indgå i kommunens løbende vurdering af, om du har forbedret din erhvervsevne.

Hovedprincippet er, at frivilligt socialt arbejde ikke har betydning for hverken tilkendelse eller frakendelse af førtidspension. Vejledningen om førtidspension fastslår, at førtidspensionister godt må varetage et ulønnet frivilligt socialt arbejde efter tilkendelsen af førtidspensionen.
Jeg modtager folkepension
Jeg modtager fleksjobløn
Jeg er i et ressourceforløb
Jeg modtager SU
Jura, love og regler Dagpenge/ efterløn


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat