Se enkelt indlæg
Gammel 09-03-2022, 22:56   #35
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra Facebook. Ulovlig Principafgørelse klagefrist

Underlig #Ankestystyrelse

Den 21. februar 2022 skrev jeg følgende til dem:

Jeg skriver for at gøre jer opmærksom på, at jeres principafgørelse 43-10 om klokkeslet for overskredet klagefrist siden 2018 er ugyldig.

Vi har lagt til grund, at du har modtaget afgørelsen pr. mail mandag, den 30. marts 2009 kl. 16.02, og at nævnet har modtaget din klage tirsdag, den 28. april 2009 kl. 15.50. Klagen skulle være modtaget mandag, den 27. april 2009 inden normal kontortids ophør for at være rettidig.

https://ast.dk/afgorelser/principafg...3-3f72647ba648

Dette blev ophævet ved Vejledning fra Justitsministeriet VEJ nr 9533 af 26/06/2018

5.2. Digitale meddelelser

En klage afsendt med digitale meddelelser skal være modtaget inden midnat, det vil sige senest 23:59 det døgn, hvor klagefristen udløber.

Vil i sørge for at ophæve denne ugyldige principafgørelse samt finde frem til de klager, hvor i siden 2018 på ugyldigt grundlag har givet kommunerne medhold efter 43-10 ?

Idag skrev de så retur, men de kunne ikke sige om den blev ophævet.

"Vi vil se på det, du henviser til i principmeddelelse 43-10 og her tage stilling til, om der er anledning til at gøre principmeddelelsen historisk."

Men ved opslag kan jeg nu se, at det er den.

Men hvis de tror, at det stopper her. Så tager de fejl. I lidt over 2 år (hmm) 8 måneder har de haft en ugyldig principafgørelse, som kommunernes sagsbehandler har brugt.

Det betyder nemlig, at folk kan have fået stoppet deres klage. & deres klage så ikke er blevet behandlet.

Mvh
Flemming Leer Jakobsen

TAK til Flemming


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat