Se enkelt indlæg
Gammel 26-07-2014, 23:38   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, kære TimeGuest for information.

Det der har gjort mig ked af det og vred er den uvidenhed man har stillet for skue.

Diagnosen er ca 2 år gammel og ændret een gang som nu er definitiv og er i medicinsk behandling herfor.

Har er nu medlem af foreningen, hvor jeg også her føler at man ikke endnu har den fulde viden om de nye reformer.

Ingen har kunne vise henvisninger til hvordan man udregner præcis om den unge mand hører under de nye eller gamle regler, over eller under 22 ugers modtagelse af sygedagpenge, men henviser til KDM N402 som er et digert værk på 123 sider med specialviden om elektronisk indberetning, med påstanden at hvis følgende er fulgt er det korrekt at sygedagpenge stopper:

http://nykundenet.kmd.dk/systembruge...e%20sygdom.pdf

Ingen har endnu kunne viser mig beregningsmetoden hertil.

Men verbalt har man yderligere givet udtryk for at hele det igangsatte, har som formål at han bliver selvforsørgende 100% med 37 timer om ugen.

Trods man ikke endnu har alle hospitalsjournaler samt Partshøring endnu er afsendt samt de første attack har give permanente skader udover de normale som følger disse patienter. Jeg har selv haft diagnosen i 7 mdr hvor lægerne ombestemte sig, så jeg er bevidst om lægernes svære arbejde med at skyde sig ind på diagnose og efterfølgende behandling.

I denne Partshøring har man allerede vurderet at hans sygedagpenge skal stoppets den 31. juli 2014. Jeg spørger om hvad vi så skal bruge en Partshøring til?

Jeg er gået ind i sagen pga hans alder og alle de nye reformer.som kan vælte selv den stærkeste af pinden.

Da lægekonsulenten tilhører "lægeshopperne" er min tillid ikke eksisterende for nuværende.

Jeg har haft en særdeles god samtale og rådgivning med juristerne fra DUKH som råder mig til at bruge kræfterne på sygedagpengelovens § 27 stk 4 og spørge ind til deres vurdering og afgørelse iht dette.

Jeg bemærker ligeledes at lægekonsulenten ønsker at den behandlende speciallæge skal fremkomme med skånebehov, trods det også er lægekonsulentens ansvarsområde. Jeg kan tage fejl men min tillid er ikke eksisterende.

Men endnu engang tak for dine oplysninger.

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-07-2014 kl. 23:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat