Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2012, 08:02   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den gang min søn fyldte 18 år, røg der over 2500 kr af boligsikringen, og ham på boligsikringen sagde så, jamen de penge får du jo ind igen fra din søn via huslejen, for han kan jo ikke bo hjemme gratis......

- han glemte bare, at når min søn havde betalt huslejen, så havde han ingen penge til hverken tøj eller mad, så jeg skulle som stadig forsørge ham.
Det er en helt urimelig måde det er lavet på.

For mit vedkommende har jeg 2 børn, den store bliver 18 om ca. 2 år.

Hvis jeg var blevet boende i vores gamle lejlighed (husleje ca. 7.000, boligsikring ca. 3.000) og mistede hele boligsikringen, så skulle min datter betale 3.000 i husleje , men derudover forventes hun jo også at betale sin egen kost m.m. Tøj o.l. skal hun jo også selv betale.

Hvis hun på den måde forventes at betale ca. halvdelen af huslejen, så vil hun jo blive medforsørger af sin lillebror.

Det hænger jo slet ikke sammen med, at regeringen vil have alle unge mennesker til, at tage en uddannelse.

Jeg finder det helt rimeligt, at myndige børns indtægt regnes med i en eller anden grad, men det bør ikke være i samme grad som hvis det var en samlever/ægtefælle.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat