Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2008, 16:28   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så blev det min tur..

Den 5-7-08 fik jeg et brev om at jeg skulle møde hos jobkonsulent hos jobcenteret, ikke hvilke som helst jobkonsulent men den jobkonsulent vi flekser her i kommunen er enige om at vi kommer til når vi ikke kan opføre os ordentligt..

Min første tanke var at det nok var mit svar på deres årlige opfølgning der gjorde dem lidt negative (det kan man læse om her) http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...t=post+danmark men det var det bestemt ikke fik jeg at vide , det var helt ok at jeg havde skrevet sådan og de vidste da heller ikke hvorfor de var kommet til at sende den skrivelse..

Nå men jeg fik en interessant og meget lang samtale med den jobkonsulent , klog af egne og andres skade havde jeg garderet mig til tænderne med love, § osv , men dem fik jeg ikke meget brug for, derimod besluttede jeg allerede mens jeg var der at jeg ville prøve at skrive ned hver gang jeg havde været til møde eller der skete nyt i min sag, så andre måske kan bruge sagsgangen til noget, jeg ved godt at jeg allerede er flekser, men jeg er sygemeldt flekser og det er jeg nok ikke den eneste der kommer til at opleve herinde…

Så derfor vil jeg prøve at få skrevet det hele ned mens det er frisk i erindringen (det har jo en grim vane med at forsvinde)

Men lige et kort resume af min egen historie.

Jeg blev i 03 visiteret til fleksjob, grunden til det var dårlig koncentration og hukommelse højst tænkelig udlægger af stress og udbrændthed samt kronisk migræne.

Dertil havde jeg så borrelia som til tider kunne give mig smerter i led og muskler samt kraftig myosedannelser som giver spændingshovdepine …

Jeg kommer fra levnedsmiddel industrien og rengørings branchen , begge ting der var udelukket pga migræner og smerter i myoser, og grundet min hukommelse og koncentration var det ikke muligt at give mig revalidering ej heller på nedsat tid , så jeg blev visiteret til fleks…

I 06 lykkedes det mig så at finde et fleksjob og det gik helt galt i juli 07 hvor jeg stoppede i job og kom på ledighedydelse, jeg havde meget forværring i mit helbred og troede at det var jobbet der gjorde det og at det hele ville blive lidt bedre når nu jeg var stoppet i jobbet…

Men det gjorde det ikke, jeg gik derfor i sep til lægen, her konstaterede man at jeg led af meget stor d vitamin mangel og at det muligvis var det der gav mig alle de smerter jeg rendte rundt med, jeg kom i behandling med sprøjter med d vitamin, efter 5 sprøjter var jeg oppe på ca halvdelen af hvad sådan et tal skal være og jeg stoppede med behandlingerne og kom til endkronolog for at se om det kunne ligge sygdom til grund for mine lave tal…

Han mente så ikke at det var d vitamin tallet der gav mit alle de smerter men at det var fib , og jeg skulle så i udredning for det, samtidig målte de lige for en sikkerheds skyld igen mit d vitamin tal som viste sig at være faldet så det var laver end da jeg i sin tid startede med sprøjter og sprøjterne blev genoptaget…

Jeg sygemeldt mig i sep på lægens opfodring og har været sygemeldt lige siden, jeg gik de rigtige veje sygemeldte mig til jobkonsulent og sagsbehandler skulle ind under sygedagpenge opfølgning og have opdateret ressourceprofil osv …

Indtil videre er det eneste der så er sket i min sag at jeg har været kaldt til en jobkonsulent i maj som mente at nu måtte jeg da være rask..
Da han fandt ud af hvordan det faktisk forholdt sig og at der ikke var nogen afklaring eller opfølgning eller noget der var i orden, ja så undskyldte han og sendte mig hjem igen, men med besked om at jeg jo skulle til privat aktør i juli da jeg så havde været på ledighedsydelse i et år og det var så det der skete i dag ..

I dag kom så dagen hvor jeg blev kaldt op og spændt meldte min ankomst…

Det som det skulle dreje sig om var hvordan man kunne få mig videre i systemet , jeg foreslog så en sygeopfølgning , men det var nu ikke min sagsbehandler jeg havde til det mere, men nu var det jobcenteret ..

Oki så men hvad skal der så ske, ja det var jo det for hvor var jeg henne nu …

Jooo jeg venter på tid hos remotalog jeg venter på at se om jeg har fib eller andre muskel og led sygdomme, jeg venter på at finde ud af om mine d vitaminer hjælper, jeg venter på at min læge kommer hjem fra ferie ,jeg venter på en henvisning , jeg venter på at kommunen kommer i gang med den lovbefalet sygeopfølgning osv…

Min jobkonsulent mente så at grunden til at der ikke var lavet sygeopfølgning var fordi at man vidste at alt var usikkert endnu, pladder siger jeg bare for der er ikke indhentet et eneste papir fra nogen læge af så hvor skulle de dog vide det fra …

Men nu kunne de godt se at der måtte ske noget, hun foreslog en privat aktør som jeg sagde ja til , jeg har for år tilbage været på et kursus ledet af en jobkonsulent som jeg har tillid til og den jobkonsulent var nu ansat hos den private aktør og jeg ville komme til hende hvis det var jeg ville det og det sagde jeg så ja til ….

Forudsat at det blev gjort klart at jeg stadig var sygemeldt indtil man fandt ud af hvad der var galt , jobkonsulenten mente nu godt at vi kunne finde et lille job eller en praktik til mig , mens jeg var sygemeldt for sådan at komme lidt ud i positive omgivelser …

Jeg sagde ja til det forudsat igen at man fra kommunens side accepterede at når jeg sagde nok så var det nok og det var da helt klart mente hun, et arbejde skulle jo være helt på mine præmisser, jeg sagde at hvis jeg kom ud lige som jeg havde det nu, så ville der være dage hvor jeg nød det og der ville være dage hvor jeg helt måtte give op , så derfor ville jeg have at det blev gjort klart at jeg IKKE havde tænkt mig at presse mig selv som jeg har gjort de andre gange jeg har været under deres hårdt slående vinger og det var der da ikke nogen der havde mere forståelse for end hende (men lad os nu se )

Jeg ville også have at der overfor privat aktør skulle gøres opmærksom på at der ikke var lavet syge opfølgning og at jeg stadig var sygemeldt og derfor skulle evt praktik eller andet indgår som en arbejds prøvning hvis det på et senere tidspunkt skulle vise sig at man fra læge side ikke kunne gøre noget og jeg (gud forbyde det) skulle ende ud med at skulle søge førtidspension så skulle de ting jeg lavede nu indgå i en evt udredning og det var også helt klart…

Så alt i alt et positivt møde, men kan man så tro på det, jamen jobkonsulenten er så sød en dame med forståelse for det hele så kan det gå galt …

Tja man skal så lige huske sig selv på at det var selv samme dame som over for min arbejdsgiver gav udtryk for at jeg jo var i LAFS lokal bestyrelse (DET ER JEG IKKE MERE) men at når jeg kunne have frivilligt arbejde der samt dengang have k10 ja så kunne jeg melde mig ud af lafs og lukke k10 og på den måde måske få flere arbejdstimer.

Det er selv samme dame som jeg kan læse i mine papir har skrevet at jeg ikke søgte hjælpemidler trods det at hun havde gjort mig opmærksom på det (jeg var ved at miste mit fleksjob allerede inden jeg blev ansat fordi jeg ikke fik de hjælpemidler som gjorde at jeg kunne passe mit job optimalt) og selv om jeg blev ved at rykke selv samme jobkonsulent for det .

Og det er den samme dame som i dag sidder og siger, ja det job var også noget værre noget og både jeg og den anden jobkonsulent måtte ind over for at få det stoppet (jeg stoppede da chefen og jeg for lige i totterne på hinanden og ingen fra kommunen havde gjort noget for at afhjælpe alle problemerne dernede ) så nej jeg stoler ikke på jobkonsulenten men jeg ved hvor jeg har hende …

Så nu skal jeg så vente på at blive kontaktet af privat aktør , og jeg skal vente på hvad næste skridt bliver, de lyder som om de meget gerne vil have mig ud i job igen (raskmelde mig op til hvad jeg var før ) men jeg har papir i lange baner på at kommunen godt er klar over at der er masser af sagsbehandlings fejl i min sag , bla at min sagsbehandler godt ved at der skulle laves en syge opfølgning på mig , men at hun ikke kan nå det , og nu har jeg hende så ikke mere, og jeg har da også papir på at det at kommunen bliver ved at droppe aftaler med mig , det får ikke nogen betydning for mig i min sag, så lige nu vil jeg se hvad der sker og hvordan det hele udvikler sig , men en ting er helt sikkert jeg vil IKKE engang til forandre mig til en der gør alt hvad de siger fordi jeg er bange for ikke at få min ledighedsydelse , jeg er med så længe kroppen er med, når kroppen ikke er med så er jeg den der er smuttet igen….

Jeg sætter lige korrespondance mellem mig og min sagsbehandler ind her på siden på et tidspunkt så i kan se hvordan jeg har kommunikeret med hende via mail hele vejen, sådan at alle til hver en tid kan se at alt hvad der er taget af initiativ er kommet fra min side og at kommunen bare ikke følger med …

Noget af min historie igennem systemet kan læses her http://www.k10.dk/showthread.php?t=6
Og det at finde ud af hvor ineffektive jobcentrene er til at hjælpe er en af de meget store grunde til at k10 i sin tid blev opstarte , men nu skriver vi 08 og jeg tror desværre ikke at vi er kommet meget længere, ikke andet end at man kan håbe at borgerne bliver bedre til at finde rundt i love og paragraffer og derfor giver kommunerne modstand i stedet for at frygte for deres forsørgelse hele tiden, vi har jo trods alt en del rettigheder som de ikke kan komme uden om , selv om guderne skal vide at de er villige til at gå langt for at komme uden om
  Besvar med citat