Se enkelt indlæg
Gammel 15-10-2012, 01:02   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Ha ha i er sgu hurtige men det er dejligt og jeg takker mange gange for links og hjælpen
Hesja Trex... .. Gud hvor erdet dejligt, at læse du flytter sammen med kæresten. Hjertelige tillykke med det.

Du spørger om du kan få noget hjælp ud over kontanthjælpen og det kan du.

I kan søge boligsikring, som er afhængig den samlede af hustandsindkomsten - negativ kapital indkomster, som f.esk renteudgifter. Men alt det står på ansøgningen og borgerservice kan være behjælpelig med udfyldelsen af ansøgningen. Tag jeres årsopgørelser med fra 2011 deri kan mange af oplysningerne findes.

Du skal når du søger kontanthjælpe bede ydelseskontoret lave en beregning mht. hvad du kan modtage i hjælp ud over de 10.335,- fordi alle de udgifter som omhandler udgifter til bolig, herunder lys, varme, vand + vandafledningsudgifter, renovation, indboforsikring, licens, ydelser på boligindskud Mv, indgår i beregningen. Dog afhænger dette af hvem der står på lejekontrakten, Elregningen Mv.

Jeg går ud fra af I deler udgifterne 50/50 og derfor kan visse af din kærestes udgifter også indgå i beregningen og jeg vil gerne henlede din opmærksomhed på nedenstående tekst. fordi kommumer ofte har det med at henvis til ægteskabs ligende forhold, når kærester bor sammen, men din kæreste har ikke forsørgerpligter over for dig og omvendt, hvis I ikke er gift.

Dette bliver klart slået fast i lov om aktiv socialpolitik § 2, har enhver pligt til at forsørge sig selv, sin ægtefælle og børn under 18 år. Det vil sige at forsørgerpligten gælder overfor ægtefæller, men ikke overfor samlevende/kærester. Det er derfor uden betydning hvad din kæreste tjener i forhold til din kontanthjælp.

Og du skal derfor heller ikke fremvise din kærestes lønseddel. Kommune/ydelseskontoret kan dog fastholde, at du skal fremvise den, men hold fast i din ret!!, til at undlade dette.

Hvilket fremgår af aktivlovens § 2...Det betyder at der ikke skal indtægtreguleres i forbindelse med kontanthjælpsudbetaling. Det betyder dog ikke, at der ikke skal udgiftreguleres i forhold til fælles udgifter for samlevende. Kommunerne har vejledningsskemaer med oplysninger om, hvilke udgifter der må påregnes i forbindelse med fx ansøgning til enkeltudgifter - altså hvilke faste udgifter der betragtes som nødvendig for almindelig levevis.

Samlevende/Samboende kan i nogle tilfælde være mennesker der vælger at bo flere sammen fx i et kollektiv, som venner eller andet, hvorimod samlevende er karakteriseret mere som at leve i et forhold. Uanset hvad, er der i forhold til dit spørgsmål regler for, hvilke faste udgifter der procentvis kan tilregnes dig og dem/de personer du bor sammen med på folkeregisteradressen. Det skal understreges at der er forskel på de forskellige offentlige ydelser og fradrag.


Mange venlige hilsner
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 15-10-2012 kl. 01:11. Årsag: glemt tekst
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat