Se enkelt indlæg
Gammel 22-01-2010, 13:14   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal sætte dig ned og få skrevet til din jobkonsulent noget i stil med ...


Citat:
Du har kontaktet mig om at jeg skal starte i praktik på mandag kl 12 mhp ansættesle i fleksjob, jeg har gjort dig opmærksom på at jeg pt er syg og ikke er i stand til at starte i job.


Jeg vil heller end gerne have et job men jeg forventer og forlanger at gængse lovgivning bliver holdt og her må jeg indrømme at du har fået mig på herrens mark , det eneste jeg ved om stedet er at jeg skal starte der og at det er mhp fleksjob , ikke desmindre er jeg pt sygemeldt pga forværring i mit helbred (hvad jeg også har oplyst om )

Derfor syntes jeg at det er en underlig udmelding at jeg skal starte på mandag kl 12 er der noget galt her eller er det bare uden for normal procedure ..

Jeg ville da sætte pris på at jeg inden jeg skal starte et sted kommer til møde først hvor de kan høre om mig og om mine skånehensyn , samtidig ville det da også være mere end rart for mig at jeg ved hvad det er for et sted og hvad der forventes af mig , dette gælder så hvad enten jeg har yderlig sygdom med mig eller om jeg har det som da jeg blev visiteret til fleks.

Jeg tvivler på at du selv bare ville møde op et sted du ikke kendte noget til og så starte med det samme...

Jeg forventer en samtale med arbejdsgiver hvor de kan tage stilling til mig og jeg til dem hvor vi kan få snakket sammen om hvad jeg kan og ikke kan.

Desforuden så skal der jo ligge noget på skrift er der udfærdiget en kontrakt hvor af det fremgår at det er en praktik mhp fleksjob ?

Og i så fald hvad står der i den , for den har jeg heller ikke set ...

Jeg stiller mig undrene over for hvad det er der foregår her og jeg forventer at jeg får noget fra dig på skrift om følgende ...

Hvad er det for et sted ?
Hvad skal jeg lave ?
Er de informeret om at jeg pt har forværring i mit helbred ?
Er de informeret om at det er mhp fleksjob (ansættelse)
Er der lavet en kontrakt hvoraf det fremgår at det er mhp fastansættelse ?
Hvordan er du kommet frem til hvor mange timer jeg kan arbejde ?


Disse spørgsmål ser jeg frem til at få svar på ...
Lav det lige om så det passer til dig

Min jobkonsulent lavede samme nummer med mig i sin tid , jeg blev ved at oplyse at der var kommet yderlig sygdom til og at jeg var i gang med medicins udredning og de blev ved med at sige at jeg var jo flekser så de vidste godt at jeg var syg...

Og her er det vigtigt at stå fast der er nogen ting der skal være i orden bla står der i loven at ved nye oplysninger SKAL ressourceprofil opdateres og det er vigtigt at du holder fast i dette og at du gør det på skrift (min kommune mistede deres refusion fordi de behandlede min sag forkert og den bedste dokumentation lå i alle de breve og mail jeg havde skrevet til dem )

Du er nød til at møde op på jobbet mandag (det gjorde jeg også ) og så må du hilse pænt på arbejdsgiver og sige at du glæder dig til at starte men at du ikke kan forstå at mødet bliver holdt nu og her da kommunen ved at der er kommet yderlig sygdom til og du pt er uarbejdsdygtig (også meldt til kommunen ) og så skal du lige ud spørger din jobkonsulent om hvad det er der foregår og at du har sendt en mail til ham som du forventer at få besvaret (hvis han da ikke selv stopper fremmøde inden kl 12 ) jeg endte med at jeg tog på arbejdet fordi arbejdsgiver sagde til mig at det var ikke noget problem det jeg skulle var ikke noget hårdt og der ville blive taget alle hensyn til mig jeg skulle bare gå når jeg ikke kunne mere ... (og det lød jo alt for godt til at være sandt og det var det så også ) jeg førte jobdagbog 14 dage måtte sygemelde mig to gange og alt det lette arbejde kunne jeg ikke finde og var nød til at sige fra ..efter 14 dage og to jobdagbøger valgte min jobkonsulent at stoppe den praktik og jeg er siden blevet behandlet som jeg skal i følge loven ... du skal være opmærksom på at hvis der er kommet anden sygdom til så skal de jo faktisk i gang med at arbejds prøve dig eller andet for de skal finde ud af hvad der nu skal til ...

Og ender det med at du må starte i praktik så behandle det som din arbejdsprøvning (smerteskema og jobdagbog )

Husk at sende en kopi af alt hvad du sender til din jobkonsulent til din sagsbehandler på den måde er der ingen der kan påråbe sig uvidenhed når det hele brænder på
  Besvar med citat