Se enkelt indlæg
Gammel 01-12-2013, 14:14   #188
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.793
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
#177 modsigende???

Kære Popiae.

Du har med dit indlæg, endnu engang, vist at du har en stor erfaring og en viden, som er prisværdig.

Denne tråd er tidligere tilsendt Dansk Socialrådgiver Forening.

I håb om en åben debat, også med indput fra socialrådgiverne, men emnet har ikke interesse.

Popiae du nævner:

"(I feks hillerød kommune træffes afgørelserne i de fleste sager, af jurister der også skriver afgørelsen, men SAGSBEHANDLEREN/SOCIALRÅDGIVEREN skriver under)!"

Hvis påstanden er korrekt, hvilket jeg ikke tvivler på, savner jeg i den grad en reaktion fra socialrådgivernes side af.

Nå, men tilbage til min hukommelse omkring tidligere socialminister Eva Kjer Hansen`s brochure hun udsendte bla til os handicappede, som en opfordring til at skive ind på hendes site, i de efterfølgende 6 uger. Vi er nu i 2004 - 2005

I denne brochure, som jeg har fundet teksten på er næsten, som jeg huskede den. Men her er fakta, men dog uden fine foto:

http://www.sm.dk/data/Dokumentertilp...ublication.htm

"Claus er spastiker, sidder i kørestol og har brug for en personlig hjælper stort set døgnet rundt. Hver måned skal han indberette hjælpertimer for sine otte hjælpere ved hjælp af fortrykte skemaer. Claus kan godt leve med den administrative opgave, men når man er spastiker, kan det være sin sag at udfylde de mange skemaer i hånden. ”Jeg har spurgt flere gange, om jeg ikke bare kunne indberette timerne over internettet. Det ville være meget, meget lettere for mig. Men nej, i forvaltningen siger de, at skemaerne SKAL udfyldes på papir – også selvom det tager det meste af en dag for mig.”

Det var hvad socialminister Eva Kjer Hansen udsendte til os, med opfordring til at skrive til hende om vores liv og forslag til at gøre det nemmere.

Nøjagtig 29 minutter efter de 6 uger var afsluttet blev samtlige forslag og historier slettet fra nettet.

Jeg modtog forklaringen at det var tekniske problemer og at ministeriet var meget ked af at indlæggende var slettet.

En embedskvinde ringede til mig anonymt og opfordrede mig til at ringe og skrive til en bestemt person, som sendte mig 20 bøger med afskrift af samtlige ca 400 forslag. De 19 har jeg brugt i mit oplysende arbejde og enkelte udlagt på biblioteker.

MEN JEG HAR STADIG ET EKSEMPEL AF HVAD HANDICAPPEDE SKREV; SOM FORSLAG; TIL SOCIALMINISTEREN.

Når og hvis mit overskud skulle blive lidt større, vil jeg udlægge det her på K10. Spændende læsning fra 2004/05 bla historien om den scleroseramte kvinde der måtte vente 2 år 7 mdr på en afgørelse til GEN-ansøgning til invalidebil.

Så kan vi spørge om tiderne har gjort retssikkerheden, velfærden, respekten større for handicappede i Danmark, siden brochuren fra socialministeriet blev udsendt i 2005?

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-12-2013 kl. 14:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat