Se enkelt indlæg
Gammel 30-11-2013, 20:51   #182
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Beskyttet title?

http://socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5735

Socialrådgiveren nr. 4, 23. februar 2012

Beskyttet titel?

"Jeg har igennem de sidste to socialrådgiverblade interesseret fulgt debatten om, hvorvidt socialrådgiver-titlen bør være beskyttet. Ligesom Dyveke Rohde (Socialrådgiveren 3, 2012) overrasker det mig, at selve titlen ”socialrådgiver” ikke er beskyttet. Det har jeg hidtil taget for givet og primært interesseret mig for mulighederne for også at gøre arbejdet beskyttet.

Jeg kunne godt tænke mig en uddybende forklaring af fordele og ulemper ved at lade socialrådgiver uddannelsen omfatte af autorisationslovens formål. Bettina Post svarer i Socialrådgiveren 3, at vi kan glæde os over ikke at være underlagt de tilsyns- og kontrolregler, der følger med at være underlagt autorisation."


Det er for mig rystende at tidligere formand for socialrådgiverne Bettina Post giver udtryk for ovenstående, med rødt markeret.

Hvis dette er korrekt er min påstand at der mangler total viden omkring kulturen at være statsautoriseret iht lovgivningen.

Jeg var 16 år da jeg henvendte mig første gang i Kastrup Lufthavn, fordi en ven havde sagt til mig at det lige var noget for mig at blive flymekaniker lærling. Der lærte jeg fra første time at man tager ansvar for sine handlinger.

Da jeg senere, stod med min første autorisation, lærte jeg også her, fra første time af, at nu var ansvaret placeret på mine egne skuldre.

Det gjorde ikke ondt, men var vidunderligt at påtage sig ansvar for sine handlinger. I hele mit virke, har jeg været mig bevidst om at uden min viden kunne andre kontrollerer alt hvad jeg havde udført af arbejde.

Skulle jeg lave fejl, lærte jeg og mine omgivelser af mine fejl.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat