Se enkelt indlæg
Gammel 25-09-2016, 12:37   #17
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den undrer jeg mig lidt over.

Jeg hjælper mig bror efter har fik et par blodpropper i hjernen, og har på den baggrund været i kontakt med Industriens Pension. Jeg fik oplyst, at han kan søge om løbende udbetaling når han er tilkendt enten fleks eller fp.

Han har fået engangsudbetaling p.g.a. diagnosen, og igen fordi erhvervsevnen er nedsat.
Jeg synes i hvert fald at de bør ændre formuleringen på deres hjemmeside og i deres ansøgningsformular, hvis de har ændret på kriterierne for tildeling.
Jeg har ikke fundet noget sted hvor de skriver at man kun kan få tildelt løbende pension hvis man er tildelt flex eller pension fra det offentlige.
Jeg læser i hvert fald formuleringen som om at Industriens Pension tilkender pension ud fra lægelige udtalelser og ikke ud fra offentlige tilkendte pensioner.

Men det er meget svært at adskille reglerne for tildeling af engangsudbetaling og løbende pension på deres side.

Hvis det var mig ville jeg nok kontakte dem igen og hvis jeg fik samme svar som sidst ville jeg konfrontere dem med teksten på hjemmesiden hvor der ingenting står om at man skal være tildelt flex, så kan man jo få svar på om de har ændret reglerne men blot ikke opdateret deres hjemmeside.

En anden ting er som Daysi skriver hvorvidt din brors tilstand er belyst ordentligt med arbejdsprøvning, men det er jo ikke nødvendigvis det samme som at have fået tilkendt flex, og i givet fald burde det jo være det svar du får.

https://www.industrienspension.dk/da...nSoegerDuOmTAE
Citatet er kopieret fra ansøgningsskemaet i pdf format.
Citat:
Generelt
- Du kan søge om udbetaling ved tab af erhvervsevne, hvis din erhvervsevne er varigt nedsat, og nedsættelsen sker, efter du er kommet med i pensionsordningen, og inden du er fyldt 60 år.
- Vi bedømmer din erhvervsevne ud fra en ren lægelig vurdering.
Vi kan derfor kræve lægelig dokumentation eller forlange, at du lader dig undersøge.
- De forsikringsdækninger, du kan have ret til, står på den pensionsoversigt, der var gældende på skadestidspunktet.
- Vi behandler altid din ansøgning efter de forsikringsbetingelser og den pensionsvejledning, der var gældende på skadestidspunktet.
- Skadestidspunktet er det tidspunkt, hvor det er lægeligt dokumenteret, at din erhvervsevne er varigt sat ned i ethvert erhverv, og at din helbredstilstand
ikke kan forventes at blive bedre.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat