Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2011, 14:01   #22
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Så kommer der et lille dilemma - vi har simpelthen ikke råd til, at alle blot kan trække sig tilbage på det samme (tidlige)tidspunkt. Og hvordan skal man håndtere det? Lave forskellige kriterier måske... og så er vi faktisk tilbage til nutiden... det er det, man prøver på, og det rammer så uendeligt skævt og bliver fortolket i øst og vest i kommunerne.

Men jeg under alle dem, som har haft et hårdt liv på den ene eller anden måde, at få fred til at passe sig selv. Og jeg synes, at det der foregår i sygedagpengesystemet og kontanthjælpssystemet er under lavmålet og dybt beskæmmende for et velfærdssamfund! Der burde være en grænse på f.eks. et antal år, og så fik man lov at få fred. Man har trods alt lov til at være i fred, når man går på arbejde - man er fri til at arbejde hvor man vil, hvis man ellers kan blive ansat.

Der er ligesom et motto i systemet: "du er en bedrager, indtil det modsatte er bevist - og det er dig, der har bevisbyrden". Måske er der også en del, der forsøger at platte sig igennem, og dem finder vi nok ikke på K10... men man kunne måske godt blive bedre til at skille fårene fra bukkene uden at nedgøre og ødelægge folk, som det sker i dag.

Jeg er nødt til at tage afsted et par timer, men vender stærkt tilbage sidst på dagen :-)
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat