Emner: om pension
Se enkelt indlæg
Gammel 02-11-2012, 11:01   #5
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Nu er der jo ingen, der kan spå om, hvordan det kommer til at forløbe i din sag. Men det tyder da "godt" ( hvis pensionen er eneste og bedste mulighed) for, at få tilkendt en pension, når det er kommunen, der opfordrer dig til at meddele arbejdet det og samtidig kommunen, der søger (=§18) pension til dig.

Mit forløb kort:

Var i ansættelsesforhold og blev sygemeldt, hurtigt diagnotiseret, ingen behandlingsmuligheder og arbejdsprøvning kontraindiceret. Kommunen bad mig om at meddele mit arbejde, at jeg ikke kunne komme tilbage, så kommunen kunne søge en pension til mig.

( Jeg blev oplyst, at min sb ikke måtte indstille mig til pension så længe, at jeg var i et ansættelsesforhold, som man jo er, når man er sygemeldt fra job)

Jeg aftale derfor med mit arbejde, at de ville opsige mig pr. den 1. juli 2011. Samme dato indsendte min sb pensiosansøgningen til pensionsnævnet.

Ikke så lang tid efter blev min pensionssag rejst og pensionen blev tilkendt fjorten dage senere. Således nåede jeg kun at være på sygedagpenge i de par måneder som sagsbehandlingstiden for tilkendelsen af pensionen tog.

Jeg tænker, at det er af samme årsag, at kommunen beder dig om at meddele dit job, at du ikke kommer tilbage. - Altså, at de ikke kan søge pension til dig, så længe du er i ansættelsesforhold.

Jeg tror, at din pensionssag går hurtigt igennem, når kommunen siger sådan.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat