Se enkelt indlæg
Gammel 16-10-2010, 14:42   #3
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Øh, den fatter jeg ikke en meter af Din kæreste skal da forlænges efter § 27, nr. 1 . Se http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop


Og så liiiige et tillægsspørgsmål: Har han modtaget brev omkring partshøring i forbindelse med påtænkt stop af sygedagpenge og har han modtaget brev om endelig afgørelse på stop af sygedagpenge med ankevejledning?

Nej, vel? Altså 2 breve din kæreste ikke har modtaget ....... hmmmmm, det lyder besynderligt

Det kunne lyde somom der er et vist jobcenter der tager en vis legemsdel på din kæreste

Jeg forstår så ikke rigtigt det med at I ikke har opdaget noget, fordi din kæreste først fik nogle penge kommunen skyldte ham????
Hej hyanna

1. Ja, jeg mener også han skal videreføres på sygedagpenge.

2. Vi har ikke fået brevene, men har godt nok også haft problemer med posten før, men det var dengang der var meget sne (bor på landejendom). Da han var derinde for at spørge efter hvorfor der ingen penge blev overført 1/9, så viste SB godt nok nogle breve på skærmen. Han kan ikke huske § der var skrevet, og printeren var tilfældigvis i stykker, så hun kunne ikke printe dem ud. Vi henter dem på mandag, der må være en eller anden som kan printe dem.

3. Vi har haft meget døj med kommunen mht udbetaling.

1/9: var han derinde for at høre hvorfor der ingen penge var overført. Han skulle komme igen næste dag, da der var krisemøde (han så politibiler udenfor)

2/9: Får at vide at 2-3000 personer havde fået deres kontonumre slettet i systemet så de vidste ikke hvor pengene skulle hen. Men den pågældende person måtte ikke tage imod personoplysninger, og han kunne ikke snakke med SB.

3/9: Får fat i en anden SB som tager imod oplysninger. Han vil få pengene overført en af dagene.

Ugen efter: Får en sms fra banken at der vil ske en overførsel den 14/9. Vi venter spændt.

14/9: Der overføres omkring 3000. Så han måtte igen ind til kommunen og spørge hvad der lige sker. Skranken synes også det virker forkert, men vil få en anden til at se på sagen. Efter et par dage får han beskeden at de sidste vil blive overført 1/10. Nå ja, så måtte vi jo vente igen igen og trække ekstra hårdt på min konto (FTP).

1/10: Der bliver overført godt 5000. Så bliver han/vi godt sure, og han tager derind igen igen... Efter råd herinde fra skriver vi ned hvad han har fået og hvad vi mener han burde få. Det kunne de godt se derinde at det så mistænkelig ud. Igen en som ikke måtte kigge i personsager, så han skulle mandag morgen bestille en tid ved SB som måtte afklare det med udbetalingskontoret. Men de 3000 var da forkert kunne personen se, så de skulle betales tilbage. ???

4/10: tager derind for det kan være SB havde lidt tid. Det havde hun kun i 2 min men hun fik papiret, samt han fik en tid. Dog var det først den 8/10. før havde hun ikke tid.

8/10: der får han så at vide at der har været sendt brev til ham om han er sat på kontanthjælp, det havde hendes chef afgjort. Hun havde troet hun kunne føre ham videre. Hun viste brevene på skærmen med § og han kunne jo ikke sige andet end nå, da han ikke kender til dem. Printeren var itu så hun kunne ikke printe dem til ham og han har ikke fået dem igen siden da. Men SB kunne godt se der var noget galt, og hun ville sørge for der skete udbetaling 14/10. Kunne i øvrigt fortælle at de 3000 var en starthjælp, som de ikke behøvede at udbetale, men det var udover kontanthjælp.

14/10: Han får godt nok udbetaling, men mangler 3000. Så han tager derind igen. Han snakker med den som har lavet beregningen, og kommunen har konverteret de 3000 om til kontanthjælp, så dem havde han jo fået ???

Så det er ikke sådan at det bare lige kommer bag på os, han har virkelig kæmpet, men er sendt godt og grundigt rundt i manegen...
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat