Se enkelt indlæg
Gammel 22-04-2015, 12:58   #78
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hårdt at være mål for politikeres beskyldninger om grådighed. Ikast-Brande kommune

Vennerne på Muskelsvindfonden oplyser:

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...om-graadighed/

”Jeg er så glad. Jeg er startet på at tage kørekort. Jeg holder fast i min uddannelse. Alting falder på plads. Og jeg har fået bevis for, at jeg på intet tidspunkt har bedt om mere end den kompensation loven med sikkerhed giver mig ret til. Det er en lettelse, for det har været hårdt at være mål for politikeres beskyldninger om grådighed”, siger 18-årige Emma Daniel fra Bording.

Fire gange har Ikast-Brande Kommune behandlet sagen og nægtet at støtte. Efter at sagen to gange har været i Ankestyrelsen, har kommune nu endeligt besluttet at rette sig efter loven.

Der bør sidde nogen tilbage i Ikast-Brande Kommune med meget røde ører, slutter Muskelsvindfondens handicappolitiske konsulent, Thomas Krog.


http://muskelsvindfonden.dk/handicap...-ikast-brande/

Selv efter at have fået afgørelsen fra Ankestyrelsen fastholdt kommunen, at Emma selv skal betale ”grundpakken” i sit kørekort. Da Muskelsvindfonden derfor kontakter sagsbehandleren, er der ingen form for ydmyghed over at være blevet irettesat grundigt af Ankestyrelsen – tværtimod. Det lykkes at overtale sagsbehandleren til at kontakte Ankestyrelsens juridiske hotline for at afklare om kommunen eller Muskelsvindfonden har ret i sin udlægning af lovgivningen. Da Ankestyrelsens svar giver Muskelsvindfonden ret, fastholder Ikast-Brande Kommune sit afslag med en begrundelse om, at den juridiske hotline kun er vejledende. Det er helt grotesk, at kommunen på den måde fastholder en klart ulovlig praksis på trods af tilstrækkelig viden om at det er ulovligt.

Den ærede borgmester Kissmeyer stiller op til Folketinget, en borgmester som gennem tiderne har udmeldt nogle noget bizarre holdninger til den handicappede del af befolkningen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-04-2015 kl. 13:03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat