Se enkelt indlæg
Gammel 02-02-2022, 21:39   #654
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Socialrådgiveren" direkte fra at have været bartender blev socialrådgivervikar.

Fra Facebook

""Jesper Kokkendoff Jørgensen

DEL: Det er meget vigtigt, at I alle bliver opmærksomme på at "socialrådgiver" ikke er en beskyttet titel.

Men der blev stillet et lovforslag om det i 2021 som desværre ikke fik nok tilslutning.

Det er ellers meget vigtigt, dat titlen bliver beskyttet, da jeg lige nu sidder som frivillig psykolog (er uddannet, psykolog er en beskyttet titel) og læser børnesager, hvor flere af disse uuddannede socialrådgivere, som bare bruger titlen, sidder og afgøre om børn skal tvangsfjernes og tvangsbortadopteres.

En af disse sagsbehandlere kan alene sørger for at børn tvangsfjernes. Lige nu sidder jeg med en sag, hvor jeg ved god research har fundet ud af at "socialrådgiveren" direkte fra at have været bartender blev socialrådgivervikar, så socialrådgiver og nu sidder godt placeret som repræsentant for de andre socialrådgivere i en kommunen!!!!!!!!

Jeg har undersøgt flere "socialrådgiveres" baggrund og der er ufatteligt mange af dem der sidder i kommunerne der ikke er uddannede på den Sociale Højskole.

De er enten uuddannede eller har en anden baggrund. Derudover så tillader mange både uddannede og uuddannede socialrådgivere at lege psykologer og læger og udtale sig om direkte psykologiske forhold eller skrive diagnoser ind i sagerne, som de selv påstår forældrene i børnesager har.

Jeg er DYBT DYBT chokeret.

Hvis nogen ønsker at bruge mig som psykolog i medier omkring disse sager, så står jeg gerne frem.

Det skal STOPPES NU! DEL
""

BORGERFORSLAG

https://www.borgerforslag.dk/se-og-s...-TRvv5g9QEGlk4

Socialrådgivere underlægges lov om autorisation

Socialrådgivere skal underlægges lov om autorisation, så de kan stilles til ansvar for grove pligtforsømmelse og overtrædelser af lovgivningen.
Forslaget her skal medvirke til at sikre at den enkelte borger får den rette hjælp i rette tid.

Det skal være således at for at blive omfattet af autorisation, så er det et ubetinget krav at man er uddannet socialrådgiver.
Det skal fremadrettet indrettes sådan at for at kunne arbejde som socialrådgiver på alle socialrådgiverens fagområder, så er det et krav at man er uddannet og har sin autorisation i behold.

Sager om fratagelse af autorisation skal afgøres i retten, autorisation af socialrådgivere skal indrettes så socialrådgiveren får mulighed for at rette en fejl før det ender i en retssag om overtrædelse af lov om autorisation.

Det skal ikke være et nævn, som skal varetage sagerne. Et nævn som feks Psykolognævnet er i denne sammenhæng utilstrækkeligt.

Forslag til sanktionsmuligheder ift. hvad retten kan give af straf:
a) en bod svarende til en fastlagt procentdel af socialrådgiverens løn,
b) skriftlig advarsel, afhængig af fejlen(e)s grovhed, om det vurderes at have foregået bevidst eller ej og om mængden af dem og
c) fratagelse af autorisation og retten til at udøve arbejde som socialrådgiver.

Den skriftlige advarsel skal ingen udløbsdato have. hvis en socialrådgiver får to skriftlige advarsler, er det ensbetydende med fratagelse af autorisation og dermed retten til at udøve arbejde som socialrådgiver.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat