Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2011, 22:40   #3
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bla-bla Se meddelelser
Blot til jeres orientering
Sygemeldte er bange for Jobcentret
Kritikken fra fagbevægelsen er hård og enslydende af Jobcentret i Svendborg. Repræsentanter for ni fagforeninger samt LO har holdt møde om det kommunale Jobcenters behandling af deres sygemeldte medlemmer.
Læs mere her..
http://www.svendborgsnetavis.dk/syge...or-jobcentret/

Min egen behandling i jobcenteret var temmelig aparte, bla. med en blacklistet lægekonsulent osv osv, der stå en del her af min egen historie
Flot at 9 fagforeninger står sammen og kritiserer sagsgang på jobcenter i Svendborg - så sagsgang i jobcenter bliver formuleret af samlet fagbevægelse - og ikke længere får lov til fortsat at stå overhørig hos politikere i Svendborg:

- ”Medlemmer tales ned til og er bange for at gå på Jobcentret”, hedder det bl.a. i referatet fra mødet, hvor der deltog repræsentanter for 3F Sydfyn, Metal Sydfyn, Metal Faaborg, HK Midt, BUPL, Teknisk Landsforbund, FOA Svendborg, NNF, Socialpædagogernes Landsforbund samt LO.

På mødet fortalte deltagerne, hvordan de oplever samarbejdet med jobcentrene og specielt Jobcenter Svendborg. Under overskriften ”Essensen af dette er” opsamler referatet mødedeltagernes kritik. Mødedeltagerne var enige om, at der overordnet på landsplan er sket stramninger af sygedagpengeloven, ”som gør, at situationen for vores medlemmer har ændret sig i alle jobcentrene i de sidste år. F.eks. er det blevet sværere at få fleksjob og førtidspension...”


Men jeg synes kampagne - til 40.000 kr til samarbejde mellem jobcenter og fagbevægelse - lyder som varm luft - sammenholdt med reelt problem:

- politisk beslutning om tilkøb af lægekonsulent til 1/4 mio. kr. i efterår

- desavouering af behandlende lægers og uvildige speciallægers vurderinger

- desavouering af borgere og af lokal lægekonsulent

- desavouering af de sagsbehandlere, som gør deres bedste for at forberede borgernes sager - så disse sagsbehandlere søger andet arbejde - som eks. i denne sag:

Tre speciallæger underkendt af én lægekonsulent: http://www.svendborgsnetavis.dk/?p=2674

Sidst redigeret af Katharina; 01-02-2011 kl. 23:36.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat