Se enkelt indlæg
Gammel 25-12-2013, 01:05   #472
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bemærk følgende...

Kære Frida.

L 117 2008-09 er en lovændring, vi her på K10 har foranlediget.

En lovskærpelse, som faktuelt ikke har løst problemet med omgåelse af Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Embedsmænd formulerer et svar, til en politiker og befolkningen, som ministeren, her Annette Vilhelmsen, skriver under på og tager ansvaret for følgende formulering: se tråd #470

"Jeg har i øvrigt en klar forventning om, at kommunerne overholder gældende regler" i store træk det samme vrøvl alle andre ministre har svaret gennem de sidste 8 år.

Her bliver der udvist en arrogance i forhold til lovgivning og befolkningen, da man ikke engang gider at bruge ca 28 sekunder på om de 98 kommuner overholder den lovgivning de, Folketinget, selv har vedtaget.

Det har jeg besluttet ikke at finde mig i, da jeg er en del af den øverste ledelse, nemlig befolkningen.

Eksempel i forhold til denne tråds tema sagsbehandlingsfrister:

http://www.ikast-brande.dk/media/146...lingstider.pdf

Sagsbehandlingsfrister der er tidligere godkendt af Tilsynet, hvor jeg nu for 2den gang har meldt dem til Tilsynet.

BEMÆRK! datoen hvor Ikast-Brande kommunalbestyrelse har besluttet disse ulovlige sociale sagsbehandlingsfrister, den 11-10-2010 nøjagtig 7 måneder efter, at Folketinget krævede skærpelsen af Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Så offentliggøre kommunalbestyrelsen Gud hjælpe mig noget så provokerende ulovligheder, som nedestående. Trods alle er sig bevidste om det ulovlige i nedestående.

Sagsbehandlingstider
Byrådet for Ikast-Brande Kommune har på møde den 11.10.2010 godkendt nedennævnte sagsbehandlingstider.


Opgaveområde
Sagsbehandlertid
Praktisk hjælp og afløsning i hjemmet 1-14 dage
Pleje i hjemmet 1-7 dage
Madservice 1-3 dage
Hjemmesygepleje 1 dag
Daghjem 1-14 dage
Aflastningsophold 1-14 dage
Træning 1-14 dage
Plejeorlov / vederlag 2 dage
Hjælpemidler 1 uge - 6 mdr. *
Støtte til bil 4 - 6 mdr.
Omsorgstandpleje 1 -14 dage
Specialtandpleje 1 -14 dage
Socialpædagogisk bistand 1 uge - 3 mdr.
Støtte til merudgifter 1 -8 uger
* Sagsbehandlingstiden afhænger af arten af hjælpemiddel.
(hjælpemidler / boligændrings -sager)

Det er hvad Tilsynet og Ikast-Brande kommune mener er opfyldelse af Retssikkerhedslovens §3 stk.2. En kommune, hvor Venstre borgmesteren kalder unge mennesker for "Gøgeunge-agtige", hvis de bevilges specialundervisning.

Sammenlign med en kommune, der vil borgernes retssikkerhed:

http://www.horsenskommune.dk/OmKommu...er2013pdf.ashx

Jeg vender tilbage med dokumentation for, at Tilsynet ikke udsender korrekte afgørelser.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-12-2013 kl. 01:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat