Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2018, 16:06   #1
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Udmelde sig af sin a-kasse?

Hejsa

Jeg håber det er ok, og lave dette indlæg herinde, ellers var jeg lidt i tvivl om hvor jeg skulle skrive det henne

Min situation er den, at jeg i marts mdr blev tilkendt jobafklaringsforløb.
Mit kontigent i fagforeningen og a-kassen (er ved HK), blev sat 500 kr ned.

Så var der en af de her "irriterende" sælger, som så viste sig ikke og være så irriterende alligevel, som ringede fra en anden fagforening, og vi snakker frem og tilbage om min situation.

Min situation er at jeg i marts mdr. havde opbrugt min dagpenge periode, og sygedagpenge. same same!

Så slog det mig jo så, at hvorfor betaler jeg egentlig indtil a-kassen?
For hvis jeg (hvis der sker et mirakel kur på mine smerter), skulle komme tilbage på ordinært arbejde igen og ikke er sygemeldt, altså kommer til og gå ledig, så vil jeg nemlig ryge på kontant hjælp. og hende jeg snakkede med ved HK igår, sagde også at jeg skulle starte på ny med og optjene til dagpenge igen. Altså havde fuldstidsarbejde i et 1 år.

Så jeg har idag opsagt mit medlemskab til a-kassen, for jeg kan jo ikke bruge dem til noget i min situation?

Men igen er det virkelig også skræmmende og opsige den, for nu har jeg jo betalt til a-kasse siden jeg var 18 år gammel (er 30 år nu),
Men giver i mig ikke ret i at ved og betale til den, er det penge ud af lommen?

Forstår SLET IKKE, hvorfor da de satte mit kontigent ned, ikke oplyste mig om at der ingen grund var til jeg betalte til a.kassen
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat