Se enkelt indlæg
Gammel 23-01-2021, 12:03   #2
JacobT
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2016
Indlæg: 50
Styrke: 9
JacobT er ny på vejen
Har du et link til evt. lovforslag eller lignende? Jeg kender ikke til de ting, som Mikael fremfører i sin podcast. Samtidig er der nogle helt elementære skrevne såvel som uskrevne forvaltningsmæssige principper der skal overholdes, så jeg har svært ved at se hvordan man vil gennemføre, at afskaffe partsrepræsentation. Måske blander jeg ting sammen (det fornemmer jeg), men at postulere at man fra centralt hold ønsker at stække borgerens retssikkerhed forekommer mig lidt chokerende.

Mens Astrid Krag var Socialminister (er ikke helt med - det er hun vist stadig.. der har været ministerrokade) blev der holdt et udvalgsmøde mellem repræsentanter fra kommuner, ankestyrelsen og diverse interesseorganisationer (mener det var dette møde - tv-transmission), med det formål at belyse problemstilling omkring borgerens retssikkerhed i kontakt med det offentlige, med det mål at forbedre borgerens retssikkerhed. Hvad ville idéen være med sådan et møde, hvis det forholder sig sådan at Mikael har ret, og man dermed kan sige at udvalgsmødet bare var afholdt på skrømt, mens man bag lukkede døre i ministerierne udtænker skumle planer om at stække borgerens retssikkerhed?

Det lyder paranoidt. Jeg er med på, at kommunerne er kreative i deres fortolkninger af lovgivningen, men at man fra Christiansborg skulle nære tanker af samme kreativitet - f.eks. at afskære borgeren fra repræsentation i forhold til det offentlige - lyder usandsynligt. Er jeg naiv?

Sidst redigeret af JacobT; 23-01-2021 kl. 13:00.
JacobT er ikke logget ind   Besvar med citat