Se enkelt indlæg
Gammel 20-09-2010, 20:19   #70
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af jailbird Se meddelelser
jeg vælger igen at besvare de seneste indlæg samlet. enkelstående sager er for helheden mig uintersant, men med en voksende gruppe af overførelseindkomster og en fremtid der byder på færre til at dele regningen imellen er det nødvendigt vi ser på de faktiske forhold og revuderer . for på intet tidspunkt har jeg skrevet jeg ikke er for en velfærdsstat der også kan tilbyde pension.
mine link skal ses som ex på hvad jeg mener samfundet og dermed os alle bør være på vagt over. linkene er i øvrigt taget bredt i dagpressen.

Hvergang der tilkendes en pension i danmark pålægger vi samfundet en byrde. Andre samfundsborgere skal via skat betale denne pension. derfor er der kun rimeligt at det er de mennesker de vitterlig ikke kan forsørge sig selv der tildeles dette. men de borgere der ex for år tilbage fik tildelt pension og nu er kommet sig så meget at de kan varetage en stilling i så mange timer at de kan være selvforsørgende , bør være selvforsørgende og fratages pensionen.

alt snak om at så ender det med at en pensionist ikke tør gå til mortion eller lave andet, er i den sammen hæng hen i vejret. for selvføglelig skal pensionister også have et liv og gerne et indholdsrigt liv for den enkelte. men at betale til en medborger der vælger at bosætte sig i udlandet eller have så mange løntimer at vedkomne kunne varetage en ex deltidsstilling er ikke ok.

og lige til sibt...lidt selvrensagelse er aldrig af vejen. for ellers kunne ethvert forum ende med at være for ensidigt og navlebeskuende



http://www.avisen.dk/aeldre-svindler...ion_11090.aspx
Og så sparer DK mange penge, fordi disse IKKE går til læge, får tilskud til medicin, får boligsikring, hjemmehjælp, benytter mimrekort, får nedsat licens osv., fordi mange får det bedre, når de bor i "de varme lande".

Men småligheden/misundelsen i DK har åbenbart ingen grænser.

Spørger man de forargede arbejdende skatteydere, er der INGEN, der vil bytte helbred med en førtidspensionist.

Og så er der forresten mange lignende tråde her på siden, som man kan læse.

Der er INGEN nye vinkler på den hetz, der køres på syge mennesker gennem de seneste 10 år. Brugere på k10 kender samtlige historier.

Prøv noget nyt... prøv at leve med funktionsbegrænsninger i årevis med udsigt til ALDRIG at kunne få et bedre helbred (kun værre) for slet ikke at tale om økonomien, som kun falder brat - meget brat, for der er sandelig INGEN udsigt til forbedrede forhold på det område heller.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 20-09-2010 kl. 20:25.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat