Se enkelt indlæg
Gammel 03-08-2022, 11:52   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kampen Se meddelelser
@vovse

Det der undre mig er at man jo faktisk ikke behøver at søge om tandlæge hjælpen på en 82 a i hvert fald ikke når man er på KH hvis regningen er under 10.000, så får man bare de 65% rabat når regningen sendes ind til kommunen som sagt helt uden forhåndsgodkendelse eller ansøgning.

Har aldrig søgt enkeltydelser før men har brugt 82 a nogle gange gennem årene på overstående måde på KH, om man så bare gør det samme på FTP ved jeg ikke, FTP bliver jo ikke engang nævnt i selve loven som kontanthjælpen gør https://danskelove.dk/aktivloven/82a
Den lov, som du har brugt i forb. med tandlæge, fandtes ikke da jeg var på kh.

I dit link står der bl.a. "Kommunen yder tilskud til betaling for tandpleje til personer, som modtager ydelser efter loven svarende til selvforsørgelses- og hjemrejseydelses-, overgangsydelses-, uddannelseshjælps- eller kontanthjælpsniveau. ".
Som jeg forstår det, så er det størrelsen på ydelsen det handler om, og fp er jo højere end kh.
Jeg er ret sikker på, at du ikke "bare" skal gøre som da du var på kh, og forvente, at du får 65% betalt af kommunen.

Hvis du er på brøkpension, eller af anden årsag ikke får ret meget udbetalt i fp, så er det mit indtryk, at der gælder andre regler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat