Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2013, 14:43   #13
Væsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Væsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
.. bemærker jeg at der bliver nævnt i tidligere tråde.

Har andre mødt denne overlæge som giver et særdeles godt indtryk bla her i et indslag om smerteforskning med høje bass.toner der skulle blokerer for smerterne, da begge opfanges i samme hjerne område.

Spørgsmål?

Findes der k10er der har mødt Peter Michael Nielsen?
Jeg har snakket i telefon med ham, men ikke mødt ham. Jeg kender en patient med perniciøs anæmi som er patient hos ham. Han giver jo et meget godt indtryk, også i programmet - nede på jorden, meget engageret, søger nye behandlingsmåder og er ikke lægeagtig-hovskisnovski.

Jeg blev henvist til ham, men den blev afvist, fordi han er ekspert i apopleksi (hjerneblødninger) og ikke i det som jeg skulle henvises for.

Det var et kontor på Rigshospitalet som stod for visitationen, og min henvisning var desværre elektronisk.

Det kan anbefales at få en papirhenvisning i stedet. Skriv læge, afdeling og adresse ned, giv det til din egen læge når du beder om henvisningen, og få den sendt direkte som brev til pågældende sygehuslæge/afdeling. Så havner den det rigtige sted og bliver ikke standset eller sendt på afveje i systemet.
http://www.amagerhospital.dk/menu/Af...ntakt/Ledelse/

Da hans afsnit hører under medicinsk afd. på Amager Hospital, så er det måske nok hvis man kan komme ind under denne afdeling, så kan de måske selv fordele patienten på de forskellige afsnit? Det kan man spørge dem om. Kombinationen af en medicinsk afdeling og en neurolog burde give nogle gode behandlingsmuligheder for os med blandede sygdomme.

Vedrørende selve lydbehandlingen mod smerter, så virker det interessant, men man skal huske det kun er en symptombehandling.

Folk med tinnitus kan også godt lide at lytte til støj (f.eks. fodboldkamp på tv) men det maskerer bare tinnitus, behandler ikke årsagen.

I indslaget fortæller han at farmoren fik det ubehageligt da hun hørte infralyd fra kirkeorglet. Det er interessant med infralyd (toner så dybe at man ikke kan høre dem). De mistænkes også for at være den reelle årsag til "spøgelser", da man har påvist infralyd i "hjemsøgte" bygninger. Det kan give en følelse af ubehag og også få bygningen til at ryste, skabsdøre klaprer, møbler bevæger sig osv. Det kan også få øjeæblet til at vibrere, så man ser syner.
http://en.wikipedia.org/wiki/Infraso..._to_infrasound

Sidst redigeret af Væsen; 27-04-2013 kl. 15:03.
Væsen er ikke logget ind   Besvar med citat