Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2012, 11:21   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren,

Du har fået nogle rigtige gode råd. Hvis jeg var dig ville jeg følge min/din sag op pr. email til din sagsbehandler fremover. Du skal blive ved med at rykke for hvad der sker i din sag og dette skal du gøre indtil du får et svar du kan bruge til noget. I din situation må det være at du skal forlænges efter varighedsbegrænsningens ophør på 52 uger.

Undlad såvidt muligt at lade dig blande i hvilken attest eller rapport kommunen vil have fra din eller andre læger. Ved godt at din psykiater ser ud til at så lidt på sit, men det skal du ikke tage stilling til, det må kommunen bokse med. Du skal blot følge op og arbejde på at dine sygedagpenge forlænges iht. §27 stk. 1, der bør være muligheder, dog er disse også afhængig af hvad der skrives fra lægernes side af..

Tegnet på at du ikke forlænges på sdp. vil være at du varsles/partshøres senest 14 dage før kommunen har tænkt sig at stoppe din sdp. Det er ikke altid at ens sygedagpenge løber lige til udløbs dato, de kan blive varslet til stop før f.eks. i forbindelse med at kommunen vurdere at man ikke er fuld uarbejdsdygtig ikke er stationær i ens lidelse og lign.

Som nævnt i starten skal du bare holde på at du får svar om det videre forløb af dine sdp. Du bør sende mails til din sagsbehandler og anmode om svar herpå. Derved viser du at du afventer en afklaring for hvad der videre skal ske og hvor du står. Det er meget muligt at stop af dine sdp. udsættes indtil lægekonsulenten har fået de papirer han ønsker, men indtil videre kan du sagtens i de mails du sender til din sagsbehandler citere §27 stk. 1 og bede hende pege på hvilke forlængelses muligheder der vil være for dig. Hun vil højst sandsynligt sige at det kommer helt an på lægekonsulenten, men derfor har du også brug for et svar derfra. Det hele bider hinanden i halen og sådan er det i dette system.

Har du modtaget akt indsigt, hvis ikke er det en god idé at gøre og samtidig highlighte at du i forbindelse også ønsker indsigt i lægekonsulentens vurderinger, det kan være meget rart at have.

Jeg giver de andre i tråden fuldstændig ret i at en status attest fra din psykiater er nok, en speciallæge erklæring er en længere varende sag og vil være svær at nå indenfor varigheds begrænsningen. Forstår ikke lige hvorfor din psykiater håndhæver en spec.LÆ medmindre der for ham er et økonomisk aspekt heri, men det må kommunen så slås med. I øvrigt må han ikke udtale sig om din erhvervsevne, men kun din funktionsevne !!?? Formoder at det er det kommunen også har sagt, de vil i al fald til alle tider sikkert påstå dette.

Husker ikke om du havde en anden tråd, men som Peter vidst også har angivet, så sørg for at holde dine spørgsmål til din(e) sag(er) i én tråd.

Hold ved dine sdp. vi hjælper dig på vej så godt vi kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat