Se enkelt indlæg
Gammel 01-06-2022, 18:42   #102
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra virkeligheden på Facebook

Mette Valentin TAK

Et spritnyt eksempel på brud på garantiforeskrifter - her Notatpligten og Officialpligten.

Udpluk fra en ordveksling under et møde i en familieafdeling på sjælland.

Far spørger socialrådgiver: Sender du mig et referat af det her møde vi har i dag med hvad vi siger hver især og hvad vi når frem til?

Socialrådgiver svarer: Nej, jeg skriver ikke referater, det har jeg ikke tid til. Jeg har mine egne notater jeg skriver efter møder, med det som jeg synes er vigtigt. Dem kan du læse hvis du beder om aktindsigt.

Støtteperson spørger: Mener du ikke at du har notatpligt?

Socialrådgiver svarer: Det ved jeg ikke noget om, men far er velkommen til at søge aktindsigt påny hvis han gerne vil se hvad jeg har noteret.

Far svarer: Der er over 1500 sider som jeg faktisk HAR læst. Jeg vil blot gerne bede om at få referater efter møderne, som jo har og får stor betydning for sagen, men det kan jeg altså ikke få?

Socialrådgiver svarer: Nej, og nu er det punkt lukket. Du må søge aktindsigt.

Senere på samme møde:

Støtteperson får ordet af mor og spørger: Det her mål er formuleret meget abstrakt og er et livslangt mål - burde det ikke begrundes, konkretiseres og gøres operationelt jf målopfyldelseskriteriet, da det jo netop er anført som mål i handleplanen? Der er jo bred enighed her rundt om bordet om, at der ikke hverken er eller har været bekymringer for barnet på dette punkt.

Socialrådgiver svarer: Ej, ved du hvad. Jeg har skrevet hele specialer. Jeg kunne også godt skrive et helt speciale om den her handleplan men det gør jeg ikke. Det står som det står og hvis alle forstår det, så er det udemærket.

Støtteperson svarer: Så du mener ikke at målene i en handleplan skal være opdaterede, konkrete, begrundede og operationelt opnåelige?

Socialrådgiver svarer: Jeg mener ikke at der skal ændres noget nej.

Sådan fortsatte ordvekslingen på tænderskærende vis gennem mødet. Mødet varede i 1 1/2 time. Lidt trættende - men forældrene var ubercool og klarede det flot. De kæmper en umenneskeligt hård kamp for ordenlighed og både ret til og tilstrækkelig mulighed for, at være forældre for deres elskede barn.

NB: FKU og samværsobservationer mm påviser udemærkede og ubeklikkeligt stærke forældrekompetencer - anbringelsen opretholdes alene fordi plejefamilien og forvaltningen ikke vil hjemgive eller øge samvær selvom både eget B&U
udvalg, ankestyrelsen og byretten har påbudt det.


Det er helt sort
🤬

#Radio24Syv #waitforit

Hilsen Peter

TAK til Mette Valentin
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat