Se enkelt indlæg
Gammel 09-02-2022, 09:30   #39
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunaldirektør fratræder med øjeblikkelig virkning: Gyldent håndtryk i millionklass

https://fyens.dk/artikel/enigt-byråd...-MCx2yhlXR3gPU

Man regner med, at en ny kommunaldirektør fra tiltræde fra 1. juni.

Opdateret klokken 21.15 med kommentar fra borgmester, Johannes Lundsfryd (S).
Middelfart: Willy Feddersen skal ikke længere være kommunaldirektør i Middelfart Kommune.
Det besluttede et enigt byråd mandag aften på den lukkede del af byrådsmødet.

Willy Feddersen har været fritstillet siden et ekstraordinært økonomiudvalgsmøde den 27. januar. Og mandag aften var det så op til byrådet at træffe den endelige beslutning om kommunaldirektørens fremtid.

Og ifølge borgmester Johannes Lundsfryd (S) var samtlige byrådsmedlemmer enige om, at Willy Feddersen ikke længere skal være kommunaldirektør i Middelfart Kommune med begrundelsen om, at kommunen skal på jagt efter en ny profil til stillingen.

- Jeg har allerede nu gjort mig en masse tanker om, hvad det er for en profil, vi skal på jagt efter, men det tager jeg i første omgang med ansættelsesudvalget, siger han.

Et gyldent håndtryk

Som en del af fratrædelsesaftalen har der været forhandlinger mellem kommunaldirektørens fagforening samt Kommunernes Landsforening om, hvor mange penge Willy Feddersen skal have med sig.

Ifølge borgmester Johannes Lundsfryd (S) er man blevet enige om en fratrædelse på 12 måneder samt en opsigelsesperiode på ni måneder.
Men hvor mange penge det giver til Willy Feddersen, kan borgmesteren ikke komme med et præcist tal på. Det ligger dog i millionklassen.
- Jeg kan ikke sige et slutfacit på det, da det kommer an på, hvornår han får et andet job, men som minimum får han for 12 måneder og maksimalt for 21 måneder. Hvis han får for alle måneder inklusiv ferie og pension, ligger vi i omegnen af tre millioner kroner.

Med beslutningen om at lave en fratrædelsesordning med Willy Feddersen, har man samtidig igangsat rekrutteringen af en ny kommunaldirektør. Ambitionen er, at vedkommende kan tiltræde 1. juni.

- Vi vil være sikre på, at vi finder den rigtige til jobbet, så derfor skal der være god tid til at drøfte, hvad det er for en profil, vi skal ansætte, fortæller Johannes Lundsfryd (S).

I mellemtiden er direktør for Teknik og Miljø, Thorbjørn Sørensen, konstitueret som kommunaldirektør
.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat