Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2014, 20:29   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lad dem bare, vi er kloge nok til at gennemskue dem!

Kære TimeGuest.

Kære Mella.

Jeg tror jeg forstår, hvad I forsøger at sige. Især hvad der menes i mellem linierne. Jeg er enig.

Mella skriver det jo direkte:

"Den udsendelse tror jeg, er gennemsyret af og fra Socialstyrelsen."

Under 2den verdenskrig, da landbruget solgte alt vores smør til vores sydlige naboer, var margarine pludselig blevet en sund og næringsrig spise, som danskerne blev overbevist om. Indtil 1945 hvor smør pludselig blev sundt at indtage påny.

Jeg er ikke akademiker, kun gået i skole i ca 5 år, hvor det bestod af 7 forskellige skoler, 3 plejefamilier og 2 børnehjem.... alt indenfor 2 år.

Så der var s.. fart over feltet, for en lille knægt.

I 2010 - 11 havde jeg min gang i Folketinget, grundet et lovforslag som jeg og fremsynede mennesker arbejdede for at få igennem. Det lykkedes delvis.
Men under arbejdet med lovforslaget, dukkede der helt tilfældigt op en meget negativ artikel på www.altinget.dk til skade for vores meninger.

Jeg kan naturligvis ikke dokumenterer min særdeles gode mavefornemmelse for de faktiske forhold, men jeg er 100% sikker på, at en fremtrædende (for mig kendt navn) embedsmand, helt tilfældigt naturligvis, har ringet til sit journalist-netværk og bestilt en "negativ" artikel, som tilgodeså det offentliges synspunkter. Den ene hånd vasker jo den anden.

Så "Den udsendelse tror jeg, er gennemsyret af og fra Socialstyrelsen" er absolut ikke fjern i mine betragtninger.

Men jeg har valgt, at tro på, at befolkningen kan snydes!

Befolkningen kan endda snydes i lang tid.

Men,..... befolkningen kan s.. ikke snydes gennem længere tid.

Derfor er jeg af den mening, at DR er i gang med en positiv række af udsendelser, som bringer gode spørgsmål op.

Gode spørgsmål kræver gode svar.

Se bare på problematikken, at psykisk syge ikke har de samme muligheder for at forsikre sig. Det kan naturligvis ikke fortsætte.

Det er muligt, at "nogen" forsøger at snyde os, med bestilte udsendelser, men lad dem om det, hvis det er korrekt.

Jeg er overbevist om at DRs tema udsendelser om de psykisk syge, munder ud i positive små skridt, både på kort og lang sigt.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/04/03/145931.htm

"Alka ændrer praksis: Alle psykisk syge bliver velkomne hos os

Alka vælger ligesom flere andre forsikringsselskaber at droppe spørgsmål om helbred til potentielle kunder
."

Nu sidder de andre markedstingsdirektører og tænker: "Satans, vi skulle have være de første til at tage imod de psykisk syge, nu mister jeg markedsandele"

Så lad "dem" bare forsøge at manipulerer med os, men de kan ikke stoppe udviklingen.

Andre kloge folk, forsøger nu at få beslutningstagerne til at blande sig.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/25/142721.htm

Bedste hilsner

Peter

PS.

En lille fidus, som vi holder for os selv!

Når jeg er i Folketinget, med min fine kørestol, nyder jeg at kører rundt i de flotte gange og ser på alle de smukke billeder der hænger i gangene.
Jeg tager gæstekortet af, tager en blyant bag øret og lidt papirer i skødet, så er der ingen der hverken bemærker eller antaster mig.

En dag sad jeg i et hjørne og nød livet. Pludseligt kommer 2 personer gående imod hinanden og da de er ud for hinanden, krammer og kindkysser disse 2 personer hinanden og fortsætter sammen ned ad gangen. I samtale med hinanden. Ganske hyggeligt at betragte.

Men det jeg ikke kunne lide, var at den ene var politiker og den anden var landskendt journalist. Om de er i familie med hinanden eller bare gode venner kan jeg naturligvis ikke udtale mig om, men....

.....ingen af de ca 198 Folketings tilmeldte journalister og deres redaktioner, skal under nogen omstændigheder gå og kindkysse med politikerne.

Efter min mening skulle alle redaktionerne fjernes fra Folketinget, hvor journalister med pressekort skulle have fri adgang til samtlige rum, som ikke er låst og dermed passe deres arbejde for os borgere og deres redaktioner. Det var en for mig kedelig oplevelse, som har foranlediget en skepsis fra min side af.

Sidst redigeret af phhmw; 03-04-2014 kl. 21:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat